lördag 5 februari 2011

Lördagsmys kanske? **** Autism/ADHD

Den här lördagen blev väl inte riktigt som tänkt. Jag skulle ha varit iväg tillsammans med vänner från morgonen tills eftermiddagen. Men jag vaknade och kände mig lite tjock i halsen så jag avstod eftersom vi skulle tillbringat en stor del av tiden ute i halvstormen. Det skulle inte ha gjort det bättre, så jag tänkte att om jag ska få det halsonda att vända tillbaka så får jag nog hålla mig inne idag. Åkte därför och jobbade undan lite på jobbet istället i min ensamhet medan stormen ven utanför. Mannen var hemma med sonen och var förkyld.

Alltså har inget speciellt hänt här idag, ganska lugnt faktiskt. Gårdagskvällen var lite halvdan, gick utan utbrott iaf. Men när sonen är uppe länge så blir det inget riktigt fredagsmys så man kan koppla av. Sen blir han lätt för trött så man får gå balansgång så det inte går överstyr. Lyckades rätt bra igår.

Nu ska vi se på melodifestivalen strax och det är han inriktad på så jag hoppas på lite lördagsmys nu istället. Har köpt lite som vi kan gotta oss med så det blir extra mysigt även för sonen. Sprang bl a över dessa kex på Ica idag och jag hoppas de faller sonen i smaken - det är ju hans favoritfigur på dem!

Ha en go´ kväll allesammans - med eller utan svampbobfiguren ;)

Inga kommentarer: