fredag 12 september 2014

Glad idag

Nu är det fredag kväll och jag har inte träffat Turbo sen i onsdags morse. Ska strax åka hem från jobbet så jag får träffa honom igen. Det är lite ovanligt att han varit på korttids så här mitt i veckan, det händer inte så ofta men det kanske blir mer framöver. Jag ska inte sticka under stol med att jag verkligen behövde det den här gången. Att få leva som en "standardmänniska" mitt i vardagen. Det var riktigt gott att slippa de där morgonbestyren då man måste vara alertare än alertast. Inte säga fel, inte göra fel och helst inte andas fel! Ja.... ni förstår säkert vad jag menar. Men sånt sliter mer än man tror.

Men jag har förstås tänkt på Turbo de här två dagarna. Extra mycket eftersom det var något som oroade honom (vägarbetet) som jag skrev om tidigare. Men jag tror det gått bra för grabbarna på korttids iaf. Valle och Alex har jobbat och visst, en av mornarna var säkert lite svettig men de lyckades fint med att få iväg Turbo till skolan.


En daggig morgon!

Glad blev jag idag när jag fick rapport från assistent Timmy, om att det varit en bra dag i skolan idag. Under gårdagen inträffade en sak som känns lite mystisk, men vi låter det bero så får vi se om det inte var något allvarligt med det hela. Lektionen med Paula uteblev iaf igår pga Turbo.... Men skönt att han var på topp idag igen!

Nu tänker jag åka hem från jobbet och fira helg. Har lust att fira ordentligt eftersom jag äntligen tog tag i det där med att dubbelkolla bokföringen för ett antal månader tillbaka. Låg lite efter med den kollen.... Gissa om jag blev glad när jag såg att det stämde på öret!!! Ska nog korka upp lite champagne - eller åtminstone ta ett glas rött ikväll!

Ha ett härligt fredagsmys och kramen på er därute ♥

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan tänka mig att det var skönt att se att bokföringen stämde på öret. Inte roligt om det är nåt knas nånstans som man ska leta efter. Lite som att leta nål i höstack.

Nu blev jag lite avundsjuk, att slippa en morgonrutin en vardag måste vara ljuvligt.¨

Hoppas att ni får en fin helg nu och att allt flyter på!

Helgkramar <3

Anonym sa...

Jag kan tänka mig att det var skönt att se att bokföringen stämde på öret. Inte roligt om det är nåt knas nånstans som man ska leta efter. Lite som att leta nål i höstack.

Nu blev jag lite avundsjuk, att slippa en morgonrutin en vardag måste vara ljuvligt.¨

Hoppas att ni får en fin helg nu och att allt flyter på!

Helgkramar <3

Anonym sa...

Sorry, jag tryckte lite otålmodigt, inte meningen att bli så tjatig, he he he! :P
Kram igen!

Nina sa...

Härligt!
Hoppas helgen blir bra på alla sätt och vis <3
Saknarkramar!

Anonym sa...

Väldigt fin bild! Kram KR