måndag 15 september 2014

Två negativa besked.... :(

Usch, nu är vi där igen :( Ett par negativa besked måste vi delge Turbo ganska omgående, varav ett ikväll. Fy, vad jag avskyr dessa situationer! Det handlar om personal igen som ska sluta. Alex på korttids jobbar nog sitt sista pass snart och börjar i annan verksamhet. Det blev ett ganska kort gästspel, tyvärr. Tråkigt, när han och Turbo börjar lära känna varann lite bättre nu, men sånt är livet. Det får vi verkligen lära oss....Ikväll måste jag alltså berätta för Turbo, så håll tummarna att det går så bra det bara kan. Nästa pass för Turbo som blir på korttids har man verkligen fått pussla med personalen för att få ihop det, men nu verkar det gå i lås iaf. Hoppas det ordnar sig framöver med personal....




Igår kväll fick jag också besked från assistent Timmy att han slutar som assistent här med Turbo... Av personliga skäl måste han gå ner i arbetstid. Antagligen ett helt rätt beslut från hans sida och han gör klokt i att göra så, men inte mindre surt för Turbo för det. Det som ändå känns otroligt bra mitt i allt, är att Timmy fortsätter som assistent på skoltid, för det är ju det viktigaste att det fungerar. Hemmaplan får lösa sig på något sätt. Om skolan inte fungerar så rasar ju allt, då känns det som jag skulle kunna ge upp...
Det här vet jag inte hur vi ska berätta för Turbo... först försvinner Kent och nu hans efterträdare efter så pass kort tid. Vi letar efter något positivt att komma med i samband med beskedet till Turbo, innan vi berättar....

Ja, ja, det löser sig på ett eller annat sätt, eller hur!?!




Dagen idag har gått i ett. Turbo var ovanligt lätt att få upp ur sängen i morse. Morgonrutinerna funkade fint med lite extra anpassning på slutet och han kom iväg till skolan som han skulle. Jag drog iväg till jobbet och jobbade intensivt och effektivt. På eftermiddagen när Timmy assisterade här hemma åkte jag och mannen iväg några mil på utflykt. Det assistansbolag som vi ska tillhöra fr o m om ett par veckor, hade öppet hus idag. Vi ville förstås dit och bekanta oss lite och kolla läget hos dem. Det blev både tårta, kram och trevligt tjõt :)




Jag ska skriva lite mer senare om varför vi byter bolag och vilka förväntningar vi har på det nya. Men som det känns nu så känns det som vi "hittat hem" - jag tror det kommer bli kanonbra i längden!

Nähä, dags att ta sats för kvällens bravader! Ha en go´ kväll allesammans och kramen till den som vill ha ♥

4 kommentarer:

Nina sa...

Håhåjaja :(
Kramar om!

Anonym sa...

Nej, nu tycker jag att ni har otur faktiskt med assistenterna. Så sorgligt att de som går så bra ihop med Turbo försvinner :(
Sen kan man ju förstå orsakerna, men det hjälper ju inte er och Turbo.
Hoppas att det blir bra med nya assistansbolaget nu och att ni får en bra dag imorgon trots beskedet :/
Kramar om <3

Annelie L sa...

Suck..... Det är naturligtvis i get man kan göra något åt, assistenterna är människor de också och har ett eget liv vid sidan om. Men visst är det sorgligt att det ska drabba Turbo så många gånger, under då kort tid.
Hoppas du lyckas förmedla det på rätt sett så att Turbo tar det bra.
Kram och lycka till !

Anna sa...

Åh tråkigt med assistenterna. Personalbyten är känsliga. Har precis hittat till din blogg, har själv en 8årig son som diagnostiserats med adhd och trotssyndrom i maj. Kommer att följa dig!