onsdag 24 september 2014

Grillkorv med annan doft...

Är min ork tillbaka?? Jag hoppas verkligen det. Den här dagen har varit mycket hektisk på jobbet och jag har jobbat från morgon till kväll och inte hunnit känna efter. Men igår hade jag kunnat stå och sova redan på eftermiddagen och så slut har jag inte varit idag, så jag hoppas det var nåt tillfälligt orkesbortfall.

Men vet ni... jag tänker mycket på hur lugn och harmonisk Turbo känns trots allt som inträffat på ett tag nu. Ikväll har jag t o m fått se ett arbete han gör i skolan i svenska och det kändes hur han riktigt glödde för sitt verk! Nu fick jag inte läsa vad han skrivit utan jag fick bara se det på håll, men det riktigt lyste om honom när han berättade lite om det. De tre lärarna han har omkring sig just nu i skolan känns helt rätt för honom! Åh, jag njuter som ingen kan förstå, tror jag. För ganska exakt ett år sen bröt ju det värsta scenariot ut i skolan och det varade flera månader - den värsta tiden i Turbos skolhistoria! Nu har vi det lugnt igen tack vare handplockad personal (personliga assistenter som vi lånat ut till skolvärlden och ödmjuka lärare som undervisar). Vi njuter så länge det varar!


Mannen fotar under vår morgonpromenad i Stockholm!

Till något helt annat.
Jag har nog bara snuddat vid ämnet om Turbos luktsinne tidigare. Men vi har förstått att han har ett väl utvecklat sådant (vilket iofs jag också har). Ikväll skulle vi äta korv med bröd på beställning av Turbo. Men han önskade att jag skulle köpa en annan sort än vi alltid brukar ha för den hade för hårt skinn (wienerkorv). Så jag var förstås snäll och köpte en annan grillkorv med tunnare skinn. När jag stekte dem var jag skeptisk till att Turbo skulle tycka om dem. De var ju trots allt inte som de han är van vid.




Mycket riktigt: han smakade inte ens på dem! När han fick den på tallriken så LUKTADE den inte som vanligt och därmed smakade han inte ens på den. Jag misstänkte det! Ändå var det en helt vanlig grillkorv! Jahapp.... bara att gräva i frysen och se om jag kunde hitta något som han var van vid.... Så kan det gå! Vi får nog återgå till den vanliga invanda wienerkorven med tjockare "skal" - det blir nog bäst så :)

Nu tänker jag vara stenhård mot mig själv och försöka ta mig i säng och sköta min skönhetssömn! Kramen den stora till den som vill ha ♥

2 kommentarer:

Nina sa...

Ja... den där vilan, den börjar visst spåra ur lite igen. Du har väl inte glömt den där febern du hade förut?! *säger till på skarpen*

Såå härligt att det är lugnt runt Turbo igen! Hoppas verkligen han, och ni, slipper mer sån där turbulens framöver.

Kramar saknarkramen!

Anonym sa...

Ja det där att ändra på saker, det är minsann inte alltid så lätt det. Men ibland måste man ju testa för det kan ju gå.
Håller med Nina, du sköter väl om dig? För om man kraschar tar det minst lika lång tid att ta sig tillbaka (om någonsin) som det tog att hamna där. Så nu får du allt ta att vara rädd om dig <3
//KRAMAR OM