söndag 6 februari 2011

Inga misstag får göras här... **** Autism/ADHD

Myslördagen - hur gick den? Jodå, det var mysigt ända tills mamma i familjen - alltså jag - gjorde ett litet misstag och utbrottet var ett faktum.

Jag tar det från början.

Vi bänkade oss i soffan framför TV:n när det var dags för melodifestivalen. Ljusen var tända och en massa gottigt var framdukat. Vi lyssnade och kommenterade, skrattade och fnös lite åt olika saker. Allt gick bra... en lååång stund. Sen såg jag att ett ljus snart var nerbrunnet helt så jag gick och blåste ut det... Tyvärr stod det så till att röken landade i brandvarnaren så den började tjuta! Ajdå hann jag tänka... hur tar sonen detta??

U-T-B-R-O-T-T stavas det för den som inte vet ;) Ett cola-glas kastas med all kraft i golvet = glassplitter i hela vardagsrummet! Dammsugaren fram och sen ville inte sonen vara med om mera mys för den kvällen, fick bli sängen i stället. Han kände sig helt plötsligt väldigt trött och somnade nog omgående.

Japp, så lite behövs för att störa friden.

Dagen idag har varit rätt lugn, tror jag. Jag har inte varit hemma så mycket utan mannen har skött markplanet idag.

Måste bara klistra in en sak som jag hämtat från RixFm. Tyckte den här berättelsen var för härlig...

Barn är väl för underbara med sitt djuptänkande!

Ha en bra söndagkväll allesammans! Sen ser vi väl fram mot en ny vecka och ser vad den kommer att innehålla. :)

Inga kommentarer: