måndag 20 december 2010

Lite sjukt **** AS/ADHD

Den här dagen blev inte som jag tänkt mig, men så är det ibland. Vi var uppe som vanligt på morgonen och skulle göra oss i ordning och när det var ca tjugo minuter kvar tills taxin kommer så säger sonen att han har ont. Han fungerar inte som andra barn när det gäller att tala om när han har ont nånstans. Tyckte det var lite allvarligt så han fick bli hemma. Men om min son ska vara hemma från skolan och vi ska kunna ha mysigt så bör han ha feber, först då är han så pass lugn så det går att gosa med honom.... Nu var det ingen feber utan bara smärta, och visst var han lite tagen, sov en stund på dan, men annars var han igång. Så några utbrott har vi hunnit med under dagen ;).

Smärtan har avtagit under dan så jag hoppas inte det var så farligt. Har han ont i morgon så måste vi uppsöka läkare, då det kan vara nåt allvarligt. Men med ett diagnosbarn går man inte till läkare så gärna...

Nu hoppas jag att han kan gå iväg till skolan i morgon, det är ju sista dan de har lektioner sen är det avslutning på onsdag. Så det vore väl bra om han kunde göra klart det han behöver, och även städa sin bänk står på schemat för i morgon. Just nu är vi inställda på att det ska fungera iaf så hoppas jag inte det blir ändring på det i morgon.

Inga kommentarer: