tisdag 7 december 2010

En helt vanlig tisdag.... AS/ADHD

Tisdagen har rullat på som vanligt i vårt hem. Morgonen gick ganska bra idag. Sen skulle jag egentligen åka till jobbet och vråljobba så jag kommer ikapp - men, jag tog en promenad i stället i snöfallet ;). Kände bara att jag måste komma ut och få lite luft. När jag kom hem från promenaden var det så härligt sken på himlen så jag var tvungen att ta ut kameran några minuter också. Då hittade jag lite nya inställningar som jag letat efter tidigare utan att hitta. Bl a den med svartvit inställning. Sån här vinteridyll har en av våra grannar - i svartvitt!

Sen var det bara att ila till jobbet och slå på turbofarten....

I skolan hade de haft språkval igen. Det innebär att de åker till centralortens skola och gör studiebesök på olika språklektioner inför högstadiet. Idag var sista gången på tyskan. Men sonen hade varit orolig och inte varit stilla för fem öre - kan förstå det!

Eftermiddagen här innebär att man får gå på tå lite grand för sonen. Han är väl inte riktigt stabil. Ett utbrott har nyss kommit och gått och jag har ingen förklaring till vad som hände, jag var inte i samma rum som honom när något gick snett. Och sonen pratar inte om det. Bara att städa upp på köksgolvet efter honom....

I dag ringde min handläggare på assistansbolaget jag anlitat inför min ansökan att få assistans till sonen. Hon ville kolla av läget och se att hon hade rätt tid. Vi ska ju träffa försäkringskassan och LSS-handläggaren nästa vecka och då ska hon vara med. Men innan dess väntar andra möten....

Måste bara visa hur jag tog katten på bar gärning....

Han luktade på växterna och ansåg att den här luktade bäst! Här biter han av en bit och sen bär han ner den på golvet och leker hejvilt med den!! Detta började han med igår, och det har fortsatt idag. Och nej, de är inte giftiga...

Nu måste jag ta itu med sonens duschbestyr. Vi sköt upp det igår eftersom det inte gick att pressa honom till det. Få se om det går bättre idag ...

Inga kommentarer: