fredag 26 augusti 2011

Känns inte bra just nu.....

Så här många utbrott på lite drygt en vecka, ja, det var länge sen vi hade en sån period, det var nog ett par år sen. Jag hoppas verkligen man kommer tillrätta med rutinerna på skolan snart. Inte lätt, jag vet, men det SKA gå! Om inte så får vi snart köpa oss ett nytt hem..... igår kväll var det glassplitter att sopa upp, i morse gick vardagsrumsbordet..... Men för att se nåt positivt i situationen som råder så är jag glad så länge vi är hela runt omkring honom.... Det blir till att kämpa vidare, för sonen mår inte bra just nu.


Oswald

Som sagt - idag hade vi ingen bra morgon. Sonen klev upp ur sängen och direkt klagade han på att han hade ont. Förstod att det skulle vara svårt att få iväg honom och jag behövde naturligtvis ha honom under uppsikt för att se vilket håll det skulle gå åt. Att må dåligt och/eller ha ont, det är inte lätt för sonen att ta. Han blir ledsen och det blir lätt utbrott. Speciellt nu när han är i obalans också. Jag fick i honom lite halv frukost, och så småningom kvicknade han till och det onda gick över. Ett par timmar för sent lämnade jag av honom på skolan, för han ville dit. Men det var ett stelt ansikte som sa hejdå till mig. Jag fick en känsla av att det var laddat för utbrott......


Felix sover

Nu sitter jag på jobbet och funderar över hur det gått.... Sonen åkte direkt från skolan till korttids eftersom det är korttidshelg, så varken jag eller mannen har träffat honom efter skolan. Tyvärr är inte allt riktigt som vanligt på korttids det första dygnet. T jobbade i skolan idag och sen har han tagit ledigt detta dygnet som egentligen var hans. Vikarien S jobbar istället. I det här läget hade det varit bäst med den ordinarie personalen, men nån gång måste de få ta ledigt. T har ju jobbat väldigt mycket i sommar utan att ha nån semester så man unnar honom en välbehövd ledighet. Hoppas bara att det går bra med sonen och S nu.... Lördag - söndag är det ordinarie E som jobbar på korttids och vi får väl hoppas att E kan få sonen att landa lite tills det är dags för hämtning.

Jag ska försöka skaka av mig den gnagande oron för sonen, för vi behöver verkligen denna ledighet också efter alla utbrott den senaste tiden. Ska snart ta en långpromenad hem från jobbet i den tropiska värmen. Men jag hade ju lovat att berätta lite hur det går med den nya katten!


Felix älskar att leka med skor!

Sonen har tagit emot honom mycket bättre än vad han gjorde när vi skaffade Oswald (den första katten). Då var han helt ovan med katter och det fungerade inte alls och det tog säkert ett par månader innan det flöt på hyfsat. Den nya katten (Felix) har han klarat att hantera från första början eftersom han nu är van vid katt. MEN, det han har oerhört svårt för är när katterna bråkar! De ska naturligtvis göra upp lite rangordning här. Själv tycker jag också att det både ser otäckt ut och låter otäckt. Men det är helt normalt har vi fått lära oss. Jag hoppas sonen vänjer sig och/eller att brottningsmatcherna blir lite lugnare. Att de springer runt och jagar varann har han inte ont av, det tycker han bara ser kul ut. Det blir säkert bra till slut!

Ha nu en trevlig fredagskväll med härligt mys! Fredagskramen kommer här ♥

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa du det är inte lätt för våra små juveler med allt nytt nu vid skolstarten, och såklart än värre för din son då allt är nytt omkring honom. Men det var ju skönt ändå att han faktiskt ville till skolan trots allt runt honom, det är ju ändå ett gott tecken mitt i all röra.
Hoppas verkligen att det går bra på korttids nu så ni får er efterlängtade och välbehövliga ledighet.
Ha det så gott nu och koppla av och njut vännen.
Kramar om dig massor, det kommer nog att bli bra ska du se.
Lenaeff

Nina sa...

BRA! Att ni inser att ni behöver rast i all oro! Jättebra! Och jag håller tummarna att det går bra på korttids och att ni kan släppa tankarna på sonen i helgen.

Så klart att det blir bra tillslut! Förändringar är ju inte lätta för våra barn, men eftersom det verkar vara en bra skola så kommer det att bli bra!

Styrkande gokramar!
Nina

Roffes blogg sa...

Amen guuuuud vilken fin liten kisse! Jag älskar katter!
Jobbigt med alla dessa utbrott! Jag vet precis hur det känns att sitta på jobbet och fundera över hur det går....
Usch. Hoppas verkligen att det lugnar ner sig snart.
Stor kram!

Tina sa...

Livet är tufft, ibland ännu tuffare. Hoppas helgen gett er lite andrum mitt i allt. Fantastiskt söta katter ! Kram Tina

Marie sa...

Grattis till nytillskottet i familjen. Förstår att det är kämpigt att katterna försöker komma fram till vem det är som ska bestämma, men det ger sig nog snart :)Han ser jättefin ut Felix :)

Tänker på er och er son som har det så tufft. Jag hoppas att han snart mår bättre igen, så det blir färre utbrott. Kan inte ens försöka förställa mig hur ni har det, men jag tänker på er ofta.
Stor kram

Ps. Tack för att du läser och kommenterar i min blogg. Tusen tack!