fredag 5 augusti 2011

Dagen efter

Det var trötta killar jag hämtade vid bussen igår kväll. Men kanske ändå att det var mannen som tagit mest stryk av utflykten. Kan det vara åldern kanske....???☺ Men det är ju trots allt inte en "vanlig" förälder som åker med ett "vanligt" barn. Här gäller det att ligga steget före och att läsa av sonen så det inte behöver bli nån incident och det i sig är väldigt tröttande. Men allt var iaf lyckat och allt hade gått bra. Men jag ser på min man idag att han inte är riktigt så pigg som han brukar, så vi tar det lite lugnt idag. Han gjorde ett jättebra jobb igår! Sen har jag fått erbjudanden från ett par läsare att följa med som assistenter en annan gång för att lösa av mannen ☺ Kan det vara så att de är sugna på att åka en massa attraktioner kanske....?? ☺☺☺ Tack för erbjudandet... man vet aldrig vad som händer framöver....jag kanske hör av mig.... ☺♥


När det gäller det där jag skrev om igår att andra barn kanske kommenterar att de går före i kön eller sitter kvar för att åka två varv efter varann - det bekommer inte min son alls. Han tycker bara det är kul att få den fördelen. Jag vet att andra barn som skulle kunna ha den fördelen inte vill göra så pga att man sticker ut då. Men min son lever i sin egen lilla bubbla och verkar, än så länge, inte så medveten om att han är annorlunda.

Idag har vi alla tre varit in till stan för att hämta äldsta sonen och hans flickvän som kom med bussen från Stockholm. De hade ingen lust att ta den här resan just nu, eftersom de förra veckan flyttade från Linköping till Stockholm och ville helst greja färdigt i lägenheten. Men en av äldsta sonens bästa kompisar från högstadie- och gymnasietiden gifter sig idag. Och då är det bara att pallra sig iväg den långa vägen för att vara med - för de ville ju inte missa bröllopet! Så just nu är de på bröllopsfesten som är i samhället här och jag hoppas de har trevligt. Nyfikna jag hoppas på att få se nån bild på brudparet sen - hårdrockstema skulle det visst vara....


Ja, det här blev en lite slapp dag, men det är skönt med såna ibland. Plockade och dammsög på förmiddagen och sen har vi inte gjort så mycket mer. Nu stundar det lite tacos ikväll och jag hoppas på fredagsmys med familjen ♥ Hoppas ni andra får det också ♥

4 kommentarer:

Anna sa...

Hej! Jag har en fråga ska se om jag kan formulera den rätt nu.

Jag undrar är din son medveten om omvärden eller lever han endast i sin bubbla?

Kan eran son åka buss själv? Eller är han helt beroende av andra för att kunna komma ut och göra saker?

ha det bäst

Nina sa...

Ja tack :) Åka karuseller på arbetstid är ju helt okay ;) Fast jag skulle nog kunna göra det utan att vara assistent, bara för att det är så kul :) :)

Men jag förstår att mannen är trött. Bra gjort av honom, måste jag säga. Så härligt att sonen fick en sån lyckad dag!

Bröllop med hårdrockstema låter skoj..

Ha en skön helg, och hoppas det inte blir några trötta sviter efter utflykten..
Kram nina!

Mamma Z sa...

Hej hopp vännen!!

Tycker det är så härligt att titta in till din blogg och liv just nu.. Så mycket verkar bara flyta på och vara bra.. gläds med er! Och stor eloge till din man som vågade sig ge sig i kast med både diagnoser och karuseller så där på egen hand!!

Kram kram!!

Anonym sa...

Jamen det går ju hur bra som helst Bellan, jag kommer som ett brev på posten, fast snabbare om jag får åka karusell. jag lämnar väl min son i er vård under tiden ;)
Skönt att de har den möjligheten på Liseberg faktiskt, så att våra barn också få uppleva allt detta på sina villkor.
Stackars mannen din, hoppas att han inte somnade i soffan allt för tidigt hi hi hi!!!
Livet är tufft ibland =)
Stora kramar till dig, och vet du , nu längtar jag efter att få träffa dig också vännen!
Lena