måndag 27 februari 2012

Tillbaka i vardagen

Jag tror att vi alla fyra tjejer från bloggträffen i helgen vaknade med ett leende på läpparna idag - den helgen lever vi länge på! Det enda tråkiga med det hela är att det antagligen dröjer länge tills vi träffas igen. Vi bor utspridda över landet och vi har alla lite svårt med tider och kommer inte loss hemifrån alltför enkelt. Vi betyder mycket för varann och stöttar varann i med- som motgång. Den som jag haft kontakt med längst av dessa tjejer har det snart gått tre år sen första kontakten knöts.


Dessa underbara lingonben glömmer jag aldrig!!! :)

När vi hämtade Turbo igår eftermiddag på korttids så möttes vi av en glad kille och en nöjd personal. Turbo var harmonisk och fin. Jag tror att han landade i skolan med Nk ganska bra mot slutet på veckan och helgen flöt på bra sen på korttids. MEN så idag hände något på skolan och utbrottet var ett faktum! Nk kom lite sent till Turbo efter en rast och sen blev Turbo pressad lite för hårt av läraren och då smäller det.... Nk har inte riktigt lärt sig än var gränsen går för Turbo och det är inte lätt efter så pass kort tid sen Mk slutade. I dag lärde han sig en av gränserna den hårda vägen.....

Turbo var på ett hemskt humör med utbrott i släptåg när han kom hem nu och han ska INTE till skolan i morgon, säger han. Denna tanke får jag försöka ta ur honom..... De måste komma igång i morgon igen och sen hoppas jag det där misstaget blir glömt. Men ibland kan det sitta i ett tag. Tråkigt, jag som tyckte de hade kommit så långt med varandra nu! På nåt sätt måste jag försöka ta upp det med Turbo så han förstår att man inte kan vara hemma för en sån sak utan han måste gå vidare och se framåt.

Nu har man alltså kastats tillbaka till vardagen igen efter en härlig helg. Men jag behöver bara kasta ett öga på blommor och presenter som gästerna gav oss och tänka på hur kul vi hade, så ler jag igen.



Nu ska jag försöka plocka fram lite extra bra pedagogik från min sida så hoppas jag att jag får Turbo att smälta när det gäller skolan i morgon....

Kram ♥

3 kommentarer:

Daniela sa...

Vad roligt med presenterna :D.Tråkigt att det inte var så bra dag men säkert blir det en bättre dag imorgon med Turbo.Ha en bra fortsättning på natten och Godnatt!
Kram/15 åriga tonåringen

Roffes blogg sa...

Hej!
Förlåt om jag är krånglig :-)
Men jag hade tänkt länka till din förklaring om hur skolan skulle kunna arbeta med KBT när det gäller Turbo. Jag vet ju att du har skrivit om det som svar på en fråga för ett tag sen, men nu hittar jag det inte.
Om du vill leta upp det så vore det kul att kunna lägga in i min blogg. Om du inte vill det så är det förstås helt okej - då gör jag ju inte det.
Kram!

Annelie L sa...

Du verkar vara lugnet själv,och pedagogiken har du, så ni kommer säkert komma överens på ett eller annat sett att det bästa för alla vore nog en skoldag imorgon. Det är tråkigt när det blir så, men en del saker lär man sig den hårda vägen och nu är en gräns mycket klarare en vad den var igår.....Hoppas du och Turbo får en fin dag tillsammans idag, med lite mys och lagom med aktiviteter.
Kramar / Annelie