fredag 24 februari 2012

Äntligen bloggträff!!!

Nu har äntligen den där dagen kommit som jag och några till längtat efter så länge. Jag och tre tjejer till kommer att ha en bloggträff hemma hos mig i helgen. Vi är alltså fyra stycken som lärt känna varann först och främst genom våra bloggar men även via fb på senare tid. Alla vi fyra har barn med diagnoser inom NPF-området så vi har väl automatiskt dragits till varandra eftersom vi har extra stor och varm förståelse för hur livet kan vara.




Jag tror att vi försökt få till en träff i säkert 1, 5 års tid och nu äntligen ser det ut att lyckas. När man lever med barn med diagnoser så är det inte helt lätt att få tiderna att passa för fyra olika familjer. Det ska bli helt underbart att få rå om varann en hel helg och ha kul tillsammans. Mamma Z har jag träffat några timmar irl, Nina har jag träffat en timme och Lena ungefär detsamma. Jag och mannen körde förbi dem vid ett tillfälle. Resten har vi "träffats" via nätet. De andra har träffat varandra ungefär likadant. Det här kan bli hur kul som helst, får väl rapportera lite här sen ☺




Hur som helst så var Turbo iaf glad i morse igen. Att komma iväg med taxin till skolan var inga problem. Jag njöt av att se att Turbo verkar vara sig själv igen och lugn och glad. Jag var lite fundersam eftersom de igår införde en nygammal grej på skolschemat - en grej som vi föräldrar och läraren kommit fram till att de måste återuppta trots att Turbo tidigare har protesterat. Men vi sa att vi gör ett försök och håller koll på hur Turbo mår av det. Men eftersom han strålade igår em så tyckte han nog att det funkat bra. Återkommer mera med förklaring sen..... Efter skolan idag åker Turbo direkt till korttids där reserven O jobbar första dygnet och det andra dygnet jobbar T så det blir säkert jättebra.

Nu får jag önska er alla en skön och härlig fredag, jag är iaf förväntansfull på den här fredagen. Tjejerna sitter just nu på tåget resp i bil på väg till mig ☺♥☺
Kram ♥

2 kommentarer:

Annelie L sa...

Så kul att ni fick ihop en helg då ni kunde träffas alla fyra, för som sagt det är inte det lättaste att få det att fungera.
Önskar er en underbar helg, av hela mitt hjärta.
Kram Annelie

Tina sa...

Hoppas ni haft en toppenhelg ! Kan bara ana hur mycket glada skratt ni fått dela mellan alla andra tankar och funderingar ! Kram Tina