tisdag 7 februari 2012

Föreläsning idag

Sitter här och väntar på att Turbo ska komma hem från skolan. Jag hoppas det har gått bra där idag, tror Turbo skulle ha sin egen assistent Mk idag och möjligtvis var det sista gången.... Han slutar efter denna veckan. Turbo frågade i morse om jag kommer att sakna Mk, så nog cirkulerar tankarna i honom om all personalruljans! Klart det blir lite oro hos honom.

Strax efter att Turbo kommit hem från skolan idag så väntar jag in T från korttids. Jag har anlitat honom lite tillfälligt som assistent här hemma i eftermiddag och kväll. Mannen är på annat håll och jag tänkte åka på föreläsning i grannstaden här. Lotta Abrahamsson föreläser och jag vill inte missa henne när hon ändå är så nära. Har ju lyssnat till henne förut och hon var suverän. Hon föreläser om NPF - autism, asperger, adhd - och har själv diagnoser. Hon blandade sin kunskap med en massa humor och berättelser från sitt liv. Jag tror föreläsningen idag blir lika bra. Jag får väl berätta sen hur det var :)

Må så gott allesammans i vinterkylan! ♥ Kan bjuda er på ett gott skratt genom att visa hur jag såg ut igår kväll när jag tog en promenad i kylan :) Det var 16 grader kallt när jag kom hem.... liiiite för kallt för en promenad!


Kram på er ☺♥☺

PS: Svar på ett par frågor kommer inom de närmaste dagarna!

4 kommentarer:

ann sa...

Vad tråkigt att Turbos assistent skall vara sista dagen på jobb idag,hoppas de hittar en lika bra person åt honom sen.Du har verkligen tur som har dessa personer till Turbo,de ställer upp då du behöver dem.Väntar med spänning på att få veta lite mer om föreläsningen du skall fara på.Kramar från Åland.

Anna sa...

Hej. Jag har en ltien fråga. Vet ju att du svarat förut att ni inte vet hur mycket insikt eran son har i sitt funktionshinder. Men förstår han varför han inte får vara hemma själv? För nog måste han väl frågat då han förmodligen vet om att andra i hans ålder får vara hemma själva och att andra i hans ålder får åka till stan själva och klarar sig rätt bra själva. eller är eran son så pass insluten i sig själv att han inte vet om att andra i hans ålder är mer självständiga?

och uch stackars er som måste mista en assistent.

Mamma Z sa...

Åh såg Lotta på webben idag..mamma hade länkat, såg del 3 för den handlade mycket om upplägget i skolan..åh..varenda lärare skulle behöva gå o lyssna på henne..
Du får skvallra sen om de är något matnyttigt som hon sade.. (typ alltihopa)

Hoppas så att allt går vägen för Grabben nu åxå med alla förändringar som varit, är och blir,,

BAMSEKRAMEN

Nina sa...

Hoppas det gick bra med Turbo, och vidare med det som väntar..

Nyfiken att höra om föreläsningen är jag allt :) Jag håller på å försöker få till att Göran och jag ska kunna komma iväg på den i april i Sthlm. Vi får väl se om jag får ihop alla bitar. Vi måste isf ändra korttids den veckan så just nu väntar jag svar från dom. *hoppas*

Du vet att man får vissa föreläsningsdagar från ass.bolaget väl?!! :)

Kramar om!
Nina