onsdag 1 februari 2012

En bra dag trots allt

Äntligen en dag som vi kan pusta ut och andas lite på!!
Morgonen började glatt, Turbo var på bra humör från start. Vet inte om det berodde på att hans "egen" assistent skulle ha hand om honom hela dagen enligt schemat... (vad vi inte visste då var att han var sjuk idag). Vi skojade och skämtade hela morgonen och det flöt på bra. Taxin kom och han åkte iväg glad i hågen.




När han kom fram till skolan fick han veta att Mk var sjuk och han skulle då få den kvinnliga vikarien i stället. Det var henne det small med i måndags.... Nu har jag inte fått någon rapport från skolpersonalen så det lilla jag vet om dagen är de få meningar som Turbo sagt nu på eftermiddagen. Han säger aldrig så mycket eller ingenting om vad som händer. Men vad det låter på honom så hade han vägrat ha henne.... så han fick ha Nk i stället - en av lärarna på skolan.

Jag berömde honom faktiskt. Jag sa till honom att det är bättre att han säger ifrån än att han pressar sig till något som sen resulterar i ett utbrott. Nu vet jag ju inte hur det gått till när han sagt sin mening, men grundtanken tycker jag är ett steg i rätt riktning iaf - att han kan förmedla en sak som han vill eller känner!




Efter skolan var det dags för fritids som han har på onsdagar. Fr o m denna terminen har det blivit lite nytt när det gäller fritidstiden (ingen ände på förändringarna). Förut har Turbo varit kvar på resursskolan och han har haft Mk som assistent även då. Men nu är det omgjort så skolpersonalen inte ska ha honom efter skoltid. Därför blir det korttidspersonalen som får ta honom ett par timmar på onsdag eftermiddagar. Det är bestämt att T från korttids har Turbo på onsdagar och de är i en ny lokal (jodå, även det är nytt).

När jag hämtade honom strax efter 16 så möttes jag av en strålande glad kille ☺ Så härligt att få hem en kvittrande glad son, efter dessa dagar vi haft då det varit väldigt turbulent och en del utbrott!! Jag blev så glad så jag skickade ett tack-sms till T för att han gör ett så bra jobb ☺ Men det är faktiskt guld värt att sonen är glad och uppåt igen. Det lyfter ju hela dan, så skönt att kunna få andas en dag emellanåt - jag njuter idag. ♥

Glädjekramar från mig idag ♥

3 kommentarer:

Madde sa...

Lämnar lite spår efter oss, efter en stunds intressant läsning då jag nyss hittade hit :)
Hoppas på en fortsatt bra vecka hos er !
kram

Nina sa...

Åh, vad skönt! :)
Han är duktig som fixar alla förändringar så pass bra ändå, måste jag säga. Det är ju inte bara en förändring och inte så små heller...
Sen har han ju bra folk och toppenfina föräldrar runt sig som stöttar i det jobbiga!
Kram Nina!

ann sa...

Vad bara att Turbo sa till åt personalen hur han ville ha det.Han klarar det bra trots att så mycket förändringar sker runt honom.Alltid bra att berömma personalen för ett bra jobb och skönt att få hem en glad kille.Kramar från Åland.