måndag 13 februari 2012

Sportlovsmåndag

Jodå, visst var det öppnandet av dörren när vi kom till korttids igår som utlöste Turbos utbrott! Mannen hade lirkat det ur honom på kvällen och sen pratar man inte mer om det.... Det går aldrig att prata med Turbo om det som hänt, då får man isf linda in det i nånting annat så man inte går rakt på själva händelsen. Och man kan inte ta det så här tätt inpå. Men det är ändå skönt att man lyckas klura ut vad som är orsaken, för en orsak finns det ALLTID när han får utbrott.




Men jag tycker ändå att jag ser en liten förändring när det gäller Turbo och utbrotten, eller iaf efter utbrotten. Han har aldrig visat nån empati eller känsla för den han gjort illa tidigare, nu börjar han bry sig om den personen lite. I det här fallet var det ju mig han gjorde illa igår och när jag var in till honom vid sängen vid 23-tiden på kvällen igår, så frågade han om jag hade ont och han gav mig en kram ♥ För mig är det stort att se en sån sak hos honom och hoppet har ökat avsevärt för att detta med utbrotten ska kunna bättra sig i framtiden. På tal om det så måste jag nog börja jaga habiliteringen igen.....




Idag skulle vi ha en liten mysig hemmadag jag och Turbo. Det är sportlov och ledigt från skolan. Men jag har lite feber och är förkyld men vi gör så gott vi kan av det. Tyvärr hade jag några ärenden på förmiddagen som jag fick muta Turbo för att vi skulle kunna uträtta. Bl a fick jag ju telefonsamtal om att min kamera kommit tillbaka från reparation! Härligt! Har haft abstinens i 2, 5 veckor nu..... Äntligen kom den tillbaka och jag bara MÅSTE ju åka och hämta den idag. Det gjorde vi och sen lekte jag lite med den, mest inifrån huset men också lite på verandan. Nu är man hel igen! Och äntligen lite nya bilder till bloggen igen :) Som tur är gick det på nån 2-årsgaranti som jag inte visste fanns.... på kvittot står det att det är ett års garanti och kameran är 1, 5 år, men bara att tacka och ta emot ☺

Det får bli en liten lätt feberkram härifrån idag till er som vill ha ♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

En liten fråga.

Du skriver:

"Han har aldrig visat nån empati eller känsla för den han gjort illa tidigare, nu börjar han bry sig om den personen lite. I det här fallet var det ju mig han gjorde illa igår."

Vad bra att han börjar få känslor och visa empati för dig.

Är det dig han har mest känslor för?

Så det är du som får stå för de mesta "smällarna"?
Kram

Tina sa...

Alla små förändringar som är av den bättre sorten är ju varmt välkomna.Det är stort av honom att kunna visa det så.
Ibland ska man också ha lite tur med de matriella tingen ! Skönt med kameran. Du tar fina bilder.
Krya på dig kram kommer här ! / Tina