måndag 20 februari 2012

En måndag efter lovet

Skoldag igen efter sportlovet. Oj, så segt det var att få liv i Turbo i morse! Inte konstigt naturligtvis. Han blir ju uppe längre när det är lov och även på helgen. Bara att vända tillbaka tiden igen... Jag hade lite kontakt med Turbos lärare igår för att stämma av att allt var under kontroll och efter planerna. Och det var det. Då kunde Turbo vara trygg och veta att schemat stämmer och han visste vem som skulle ha hand om honom. Det går faktiskt inte att skicka honom till skolan om han inte vet hur det ser ut, vem som jobbar, om schemat stämmer m m.

Sent igår kväll mailade jag till rektorn. Sitter och väntar på att få ett svar.... hoppas hon inte blivit sjuk bara! Jag och mannen ska på möte på skolan i morgon med personalen där. Vi hade önskat att rektorn ville vara med på det mötet. Jag har lite grejer som jag skulle vilja att både personalen och rektorn hörde samtidigt så vi kan resonera om de tankarna sen. Mötet kom ju lite hastigt på för hennes del så det är ju inte säkert att hon kan.... Hoppas kan man ju alltid.







Inte mycket har hänt här idag, men tycker mig se en tendens hos Turbo att vara ilsk.... Kort stubin och svarar väldigt argt när man frågar nåt. Vet inte vad det beror på men mina funderingar börjar cirkulera lite. Om det inte vore så svårt med läkarbesök så hade jag nog tagit honom till en läkare och kollat upp honom lite. Han har inte varit sig riktigt lik efter den senaste förkylningen för ett par veckor sen.  Jag får väl vara lite observant på honom så får vi se vart det tar vägen. Jag har mina teorier om olika orsaker.....

Turbo frågar väldigt mycket när vi får tillbaka vår katt Felix. Vi är fodervärdar till honom så han är iväg på friarstråt ett tag nu. Det dröjer nog några månader till innan vi får hem honom igen. Men oj, vad han är saknad! ♥ Han är en sån kelgris. Vi får rapporter från ägaren och han är i mycket goda händer (och tassar). Han bor tillsammans med två katthonor som han stojar och leker med.


Felix och Biruza

På onsdag ska han iväg till veterinären och göra ett test på hjärtat. Det är ett test man gör på alla katter i den här rasen som används till avel. Dessutom har ägaren testat en del andra grejer på honom och hittills har alla prover varit bra. Så när vi får hem Felix igen är han ordentligt uppkollad och han kommer även att vara kastrerad. Smidigt att vara fodervärd med ett sånt förmånligt avtal som vi fått ☺

Det var allt från mig idag. Jag hoppas jag kan ge en längre rapport i morgon angående skolan och hur läget är där just nu....
Kramen då ♥

3 kommentarer:

Babs sa...

Hej!
Ville bara säga att jag varit in och läst lite och tittat på dina underbara bilder, du är kung på närbilder!
kram
Babsan

Roffes blogg sa...

Skickar in en kram här!

Annelie L sa...

Jag kan förstå att längtan efter kelgrisen Felix är stor. Hoppas han har roligt på sin lilla semester och kommer hem glad och ovetandes om vad veterinären gjort med honom.
Hoppas mötet i skolan blev bra och att ni får en skön kväll tillsammans <3
Kram Annelie