torsdag 9 februari 2012

Ledsen & frustrerad....

Mina tankar idag är helt upptagna med detta med situationen på resursskolan - en ohållbar situation som det eskalerat till. Nu blev det så krisartat att jag t o m har övervägt att hålla Turbo hemma i morgon! Men då är jag rädd för att detta blir början till en "hemmasittare" på sikt. Skulle det bli en vana för honom att man får stanna hemma när det inte fungerar på skolan av olika orsaker så kan det bli en ond cirkel sen. Att vi skulle hamna i en sån här sits kunde vi aldrig tro....




I eftermiddag kom N hit och assisterade några timmar. Jag åkte tillbaka till jobbet den stunden. På vägen dit spelas en av mina favoritlåtar på radion. Volymen åker upp HÖGT! Sångaren i Takida har en helt fantastisk röst! Då kommer tårarna (jag är en känslomänniska av stora mått) - jag sitter naturligtvis och tänker på vår sits just nu. Det är tårar av frustration, det är tårar av ilska, besvikelse, maktlöshet.... Jag menar, hur svårt kan det vara att fixa skolsituationen dräglig för Turbo när de fick allt serverat av oss från förra läsåret. Sen går allt åt skogen för att inte ledningen tar till sig det vi säger. Åhhh....

Men.... jag snyter mig lite.... tar nya djupa andetag.... GLÖM att jag kommer att ge upp!! Finns inte nånstans på min karta! Jag och mannen är beredda att fortsätta fighten för vår son. Vi kommer inte att låta ledningen förstöra vår son som vi vet har potential om bara miljön är anpassad efter hans behov. De lyckades mycket bra på förra skolan, ska då en resursskola stjälpa en sån elev?? Det är på god väg åt det hållet, tyvärr....




Personalen har haft möte med rektorn idag och hon hade väl inget konkret att komma med.... Lite tankar fanns väl på en lösning, men den praktiska lösningen fattades. Hon har nu i uppdrag att fixa detta och personalen har gett henne hela nästa vecka som tidsfrist. Jag tänker inte vänta så länge utan jag tänker jaga henne i mitten på veckan och höra hur det går och hur långt hon har kommit. Personalen har iaf tryckt på rektorn och skolchefen att de får absolut inte spilla bort Turbo, han måste fångas upp innan det går för långt. Skönt att de ställer upp!

Ja, det var mina tråkiga tankar idag. Tänk om man kunde få ett positivt besked av rektorn snart, det känns som man har stridsyxan i beredskap hela tiden som det är nu. Känns inte alls roligt att ha det så....

Jag suckar och kramar om er därute ♥

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker på dig min kära lilla vän. Hoppas verkligen att allt löser sig till det bästa. Kram K

Nina sa...

Tankar och styrkekramar!
Nina

Annelie L sa...

Massor av styrkekramar till dig. <3<3 Kram Annelie