söndag 26 februari 2012

Bloggträff = tjejhelg

Helgen är över - en underbart fantastisk helg! Äntligen fick vi träffa varann, vi fyra som lärt känna varann genom bloggandet och vi har lärt oss mycket av varandras liv! Alla har vi barn med diagnoser inom NPF-området. Tre stycken tjejer kom till mig i fredags med tåg respektive bil. Vi bor inte grannar precis.... Som överraskning till dem hade jag i hemlighet bjudit hem två tjejer till, på fredagkvällen! Två tjejer som jag vet att "mina" tjejer har kontakt med via bloggandet. De blev väldigt glada över att få träffas - en massa kramande blev det ♥



Mannen serverade en god middag till oss alla. Vi åt, pratade, skrattade så tårarna rann emellanåt och vi hade allmänt mysigt!




Så småningom tog kvällen slut :( och de två överraskningsinbjudna tjejerna åkte hem till sitt. Vi övriga kröp till kojs här hemma och försökte somna. Det var lite svårt men till slut somnade man väl till.

Efter frukosten igår (lörd) gav vi oss iväg och såg på omgivningen lite. Ingen av de tre hade varit i trakten förut så allt var ju nytt för dem. Vi är alla fyra intresserade av att fota så det var inga problem med att veta vad vi skulle göra.





Man kan ju samtidigt passa på att njuta av solskenet också! Vi hade en fantastisk tur med vädret!



Efter att ha gått ett bra tag på detta ställe drog vi vidare för en fika. Sen var vi in på mitt och mannens jobb och tittade lite. Jag tror de fick en lite bättre inblick i vad vi sysslar med på dagarna :)
Ytterligare ett ställe som var lämpligt att fota på, åkte vi till sen. Jag hade valt ett ställe som är en populär sevärdhet, speciellt på sommaren. Ett vackert ställe, men som tyvärr var lite blåsigt och kallt idag trots att solen sken.



Hur som helst - roligt hade vi iaf :)




När vi tyckte det blev för kallt åkte vi hemåt igen. Där väntade kvällens höjdpunkt! Något som ingen av dem hade testat innan och åtminstone en av tjejerna tyckte var lite gruvsamt.... ;) Jag ville att de skulle testa att bada i tunna!



Många goa skratt och 1, 5 timme av mys blev det där i vattnet så det hann bli kolmörkt innan vi klev upp. 
När vi kommer in har min underbara man fixat en god tre-rätters middag till oss. ♥ Mannen ska ha en stor eloge för denna helgen som servat oss tjejer och lagat god mat som vi njutit av. ♥ Gårdagskvällen bjöd han bl a på plankstek! Till efterrätt serverades en egengjord chokladmousse med grädde och bär. Vad hade vi gjort utan mannen och hans matlagning?? ♥




Idag åkte resenärerna hem på förmiddagen. Tomt och tyst blev det, men denna helgen kommer jag sent att glömma. Tjejerna hade gjort i ordning en present, en tavla, till oss som jag blev väldigt glad över! Lite svårt att förklara varför det blev just en sån här udda present.... texten på en Povel-låt som har förföljt oss på ett eller annat sätt inför badtunnebadet igår kväll ☺ ☺ ☺ Povel-låtar är väl inte riktigt min melodi om ni förstår vad jag menar :) Så här såg presenten ut iaf, med en personlig tacktext också:



Haha, underbara tjejer. Jag ler och skrattar varje gång jag tittar på tavlan ♥ Tack för att ni förgyllde helgen tillsammans med de andra två som kom i fredags och hälsade på ♥ Nu ska jag försöka landa i vardagen igen!

Kram på er alla därute ♥

4 kommentarer:

Annelie L sa...

Jag kan gott intyga att din man lagar supergod mat.
Jag är så himla glad över att du bjöd in mig med kryckor och allt för att få träffa er underbara tjejer och få krama om er i riktiga livet.
Stor kram och ännu ett tack från hjärtat// Annelie

Daniela sa...

Oj ingen snö vad fräckt :D.Här i östra Finland är det 1 meter snö minst.Ha det bra!
Kram/15 Åriga tonåringen

Tina sa...

Låter alldeles fantastiskt mysigt ! Förstår att det blir en helg att minnas ! Kram Tina

Mamma Z sa...

GOASTE DU :-)

Sitter och ler här på mitt nattpass till alla minnen och all omtanke och skojigheter som flödade under helgen..

Blir svårt att toppa detta!
tusentack för initiativet vännen.

(Hoppas vi ses igen snart.. Du får väl hoppa med i Annas bil och komma upp och se Ladies Night i höst!! Ta med dig Nina på vägen och så får ni övertyga L om att hänga med ;-) )

Bamsekramen