torsdag 16 februari 2012

-------

Nu är sportlovet inne på de sista dagarna, det var väldigt vad det gick fort. Det har varit en konstig vecka men Turbo har det inte gått nån nöd på. Han har träffat assistans- eller korttidskillar så gott som varje dag. Idag var N här på eftermiddagen och en bit in på kvällen. Och det funkar utan problem. Härligt!

Under tiden åkte jag till jobbet. Har ju inte varit där på hela veckan eftersom jag haft en jobbig förkylning. Nu känner jag mig hyfsat bättre, förutom att jag håller på att få ont i ett öra :( Måste bli frisk nu. Jag skulle behöva ladda och förbereda inför nästa helg då vi ska ha en tjejhelg här. Hade lite som behövde bli gjort förra helgen som inte är gjort än, men det får väl bli väl så småningom. Den här träffen vi ska ha nästa helg är det nog säkert 1, 5 år sen vi började försöka få till, men vi har inte lyckats förrän nu. Vi längtar nu så vi håller på att spricka :) Mer om detta sen.


Utsikt från sovrumsfönstret :)

Just det ja, idag ringde rektorn mig för att informera hur planerna framåtskrider med lösningar på de problem som uppstått på resursskolan. Visst verkar det som att hon kommit en bit på väg och det är bara att hoppas att det hinner bli färdiglöst tills skolstarten igen på måndag. Jag vet att en av lärarna på skolan vill ha en snabb lösning så blåslampan kommer inte bara från mitt håll ;). Jag kommer inom kort att skriva ut i klartext vad allt handlar om.

Nähä, nu måste jag återgå till kvällsbestyren med Turbo och försöka få honom i säng snart. Han har iaf duschat utan bekymmer och protester ikväll - bara en sån sak ☺
Kram på er alla ♥ 

1 kommentar:

Nina sa...

Att det ska behöva gå så långt innan rektorn fattar allvaret :( Men man får ju hoppas att hon har fått sig en tillräcklig läxa nu, och inte låter det hända igen! Jag håller tummarna för att lösningarna går fort att ordna!

Skönt att du mår bättre så du hinner storstäda huset innan vi kommer!!!! Nä, skoja, ta du och vila dig helt bra istället, de få stunder du har att ta igen dig på. Så du orkar med Lingonben sen! Hehe!

Kramar om massa!
Nina