tisdag 3 maj 2011

Lite av varje

Jodå, sonen kom iväg till skolan i morse. Men han är fortfarande trött, blev tyvärr lite sent igår kväll också p g a saker man inte råder över utan det måste ha sin gång. Men, men, det är bara att köra vidare och ta nya tag.

Klassen skulle på teater idag och det ville sonen så gärna vara med på. Lite aningens instabil var han nog när han kom hem, men inte alls farligt. Det blir ju lite annorlunda att åka buss in till stan tillsammans med klassen, än att sitta i det invanda klassrummet eller egna rummet.


Idag skulle jag ta den där lediga dagen som är så efterlängtad. Hur ledig blev den då?? Jaa, jag har jobbat en del.... men jag har också dykt ner i tvätthögen som alltid växer. Tog en promenad med stavar och kamera igen också. Det är så avkopplande att komma ut och rensa hjärnan lite och njuta av allt det vackra därute. Gick bl a förbi mitt favorithus!


Lite dragigt kanske, men charmen finns ju där! 

Sen har jag väl fått lite annat gjort också, mailat, ringt en del samtal m m. Innan dagen är slut ska jag försöka hinna skriva ut ett nytt sötsaksschema också. Vi jobbar vidare med det och använder det dagligen. Det blev en riktig hit, måste jag säga!

Bäst att sätta fart igen då, så jag får bockat av lite mer på min långa att-göra-lista! En hel del återstår på den....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jgag förstår att du gillar det huset, det är verkligen något speciellt med det. Och det syns på dina bilder att du gillar det på fotona av det. De är verkligen vackra, bilderna.

Det blir kanske lite dragigt på vintern, men vad gör det...du kan ju ha den som sommarstuga ;)
Skönt det där med fotonader, det finns inget bättre sätt att vila hjärnan, man går ju helt upp i nuet-
Kramar om med kramar stora som Globen...
Hoppas du hann bocka av det mesta på listan utan att stressa allt för mycket!
Lena

mamma zoffe sa...

Oj..skulle verkligen behöva sånt sötsugs schema till Sam..men det är oftast bara choklad han är sugen på så ser det som energi då matintaget är minimalt..men det är 3 av veckans 7 dagar som det smaskas lite onyttigheter..tja..snart 165 lång och väger 42 kg..så på så vis går det ingen nöd på honom..

Härlig prommis du fick! Alltid väl investerad tid!!

Stora kramen