lördag 28 augusti 2010

Lördag **** AS/ADHD

Jag och mannen började titta på en film lite sent igår och kom alltså i säng rätt sent sen. Jag tänkte inte ha nån väckning utan ville sova ut på morgonen. Bäst att passa på när sonen inte är hemma... Kl 5:10 blev vi väckta av att det gick livat till utanför sovrumsfönstret som vi alltid har på glänt på nätterna. Två katter hade ett rejält slagsmål därute! De hade lämnat vissa spår efter sig.... jag var glad att vår katt är en innekatt!

Är det inte det ena så är det det andra som väcker en. Ja, ja, vi har iaf inte haft några diagnoser att ta hänsyn till idag så det har ju gått bra att vara lite seg.

Mannen var iväg på förmiddagen med en vän på en sportvagnsutställning här i närheten.

Eftersom jag inte är så överdrivet intresserad av det så tyckte jag att jag gjorde mera nytta i hemmet så jag blev hemma.

Sen gled mannen och jag in till stan. Innan vi gick och åt lunch där så stötte vi på ett galet gäng varav en i gänget skulle ro en plastbåt på Viskan och samtidigt spela trumpet.

"Vem kan segla förutan vind" försökte han sig på :-).                               

Eftersom hösten har kommit så tänkte vi ta (troligtvis) sista chansen att strosa i lugn och ro inne på djurparken och fota lite. Så vi gick där och tog fram kameran mellan skurarna. Så roligt att se en hel del av djurens ungar. Tyvärr fick vi ingen bra bild på lodjursungen som var tre månader gammal. Men söt var den! Lite andra djur fastnade lite bättre:

Nu har vi röjt lite här hemma sånt som inte hanns med i veckan - det tar ju en hel del tid av oss när vi måste vara "assistenter" varje dag. Nu blir det lite lördagsmys i lugn och ro och sen försöka sova ikapp lite.

Inga kommentarer: