lördag 21 augusti 2010

Hemmalördag **** AS/ADHD

Lördag och sonen var uppe med tuppen i morse...gäsp! Men han var på ett strålande humör så då får det ju vara ok.

Jag och grabben gjorde inte så mycket på fm, han byggde en del lego. Mitt på dagen hittade jag honom i soffan, sovandes på min tvätthög som jag skulle sortera och vika. 

Det straffar sig alltså att gå upp för tidigt på morgonen. :-) Sen är det ju en omställning nu när skolan börjat, det tröttar nog honom en del.                

Mannen fick nåt ryck och gjorde i ordning plankstek till middag - jättegott!

Vi hade pratat om att vi skulle ut och cykla alla tre men vädret var inte det bästa. Men sonen vägrade ändra sig. Så framåt kvällen tog vi en tur på drygt en mil och vi klarade oss från värsta ovädret iaf. Det var trots allt ganska skönt att komma ut lite, det behövde vi nog alla tre.

Nu ska sonen ta en dusch och så småningom blir det sängen för honom. Jag och mannen ser nån film och tar lite ost, kex och vin till den.

Inga kommentarer: