fredag 6 augusti 2010

Vad är det med min son?? **** AS/ADHD

Fortsätter på samma tema som förra inlägget. Kvällen fortsätter lika bra som dagen varit :-). Jag fattar ingenting, sonen gick t o m in i duschen efter att jag bara sagt till honom en gång.... tror han är sjuk, eller?!

Jag har ju varit hemma ensam med honom hela dan, har inte ställt några krav på honom (förutom duschningen nu på kvällen). Och det är ju de kravlösa dagarna som han mår som allra bäst. Jag har funnits här för honom när han behövt mig, tagit mig tid till honom. Jag har använt dagen till att städa, men har inte stressat med det utan satt mig hos honom när han velat göra nåt med mig.

Tänk om alla dagar kunde vara så här, då skulle man komma ifrån den stress man lever med så gott som varje dag. Underbart!

Nu ska sonen snart bäddas ner och jag ska leva på den här dagen länge :-).

Han har hela dagen varit jättego´ mot katten också och gosat med honom. De gick på en promenad i trädgården tillsammans på förmiddagen - gulligt. Tog ett kort nyss på katten som satt vid fönstret och tittade ut på grannens katt.

   

Dimman håller på att lägra sig här... Ha nu en fortsatt trevlig kväll alla, det ska jag och mannen ha!

Inga kommentarer: