torsdag 28 augusti 2014

Skolmöte

Klockan går här, men jag måste försöka få till ett inlägg här ikväll. Om det blir så vettigt vet jag inte....
Mötet igår på skolan var lite spännande att gå på. Alltid intressant att få en första rapport om hur första skolveckan varit. Visserligen känner vi av hur Turbo verkar på eftermiddagarna, men lärarna och övriga kan ju känna på annat sätt. Men både Ulla och Paula tyckte det hade fungerat bra.
Även studievägledaren var med på mötet och han hade klickat bra med Turbo, tyckte han. Den uppfattningen hade jag också fått, med tanke på hur Turbo reagerat på deras första och andra möte. Ett nytt möte är inbokat mellan honom och Turbo om några veckor.




Assistent Nisse har jobbat en vecka nu, så idag var det nye Timmys tur att ta över. Första dagen för honom på allvar. Inte en reaktion från Turbo i morse om att det var något nytt! Vi hade en mycket bra morgon och han var glad och uppåt. Härligt! För det hade kunnat vara väldigt oroligt! Det har hänt med någon ny personal att Turbo sagt att han känt sig orolig med den personen, men här kändes det bra.

I eftermiddag har Timmy varit här hemma några timmar och assisterat efter skolan. Inga problem, vad det verkar. Vi får tacka Kent för tipset om sin efterträdare - vi har en otrolig tur att det kommit en som Turbo godkänner direkt! Om inte tryggheten infinner sig direkt, så kommer den med tiden ganska snart, det är jag säker på.




Ett mindre utbrott har vi trots det klarat av ikväll. Idag kände jag att jag var tvungen att backa på ett "krav", det hade annars gått rejält överstyr. Turbo är i ganska bra balans, men nu har han ont på ett ställe och då har han inte lätt att hantera känslorna. Det är bara för mig att lägga mig platt och absolut inte pressa i såna lägen. Man har lärt sig genom åren....

Nu ska jag försöka göra kväller här. Väntar långväga finfrämmat från en mamma i Diagnoslandet i morrn och det vore väl bra om jag inte satt och gäspade när hon kommer hit. Ser fram emot denna helgen då jag blir gräsänka och ändå ska ha skoj!
På återseende och go´kvällskram till er alla därute ♥

3 kommentarer:

Nina sa...

Vad härligt att det funkar med assistenter och skola. Minns ju hur oroligt det har varit. Man blir så glad när det löser sig på bästa sätt <3

Ha nu en fantastisk helg!
Kram o hälsa-krama din fina gäst oxå <3

Mamma-Mia sa...

Skönt att det funkar.
Har en fråga, märker ni alltid då ett utbrott "är på väg", eller händer det att ett utbrott kommer "från klarblå himmel"?
Har själv en gosse i samma ålder som er gosse, och ibland vet man att snart kommer ett utbrott, men ibland kommer ser helt från ingenstans för nån liten småsak.
Kram, och ha en bra helg!

Anonym sa...

Hej, vad roligt med besök! Härligt!
Skönt att saker fungerar när det varit så svårt förut.
Jag är ju lite nyfiken på vad det är för krav ni ställer... men det behöver du inte svara på eftersom det bara är ren och skär nyfikenhet :-D
Oavsett så är det så svårt att veta när man ska backa tycker jag. Ibland funkar det om man är rak och ibland behöver man gå undan.
Här är vi ju sällan överens som föräldrar heller och då blir det ännu svårare.
Många kramar från Marielle!