måndag 18 augusti 2014

Sista sommarlovsdagen

Genom åren med Turbo så känner jag att mitt sinne för humor har ökat. För att ta sig igenom vissa tyngre perioder så är humor räddningen. Det har också visat sig att Turbo har en skön humor på senare år. Idag känner jag att jag slänger ut något som kan tas snett, men jag skriver och delar med mig av vardagen med glimten i ögat och har humorsidan med mig i inlägget. Hoppas ni alla också har det när ni läser. :)

Men jag tar dagen från början.
Jobb förstås, efter att jag kört Turbo till fritids. Otto jobbade med honom idag och vi får tacka för den här sommaren. Det har varit en av de bästa somrarna hittills, om vi bortser från slutet nu, som blivit lite labilare. Men innan Turbo fick reda på detta med personalbytet så var han otroligt harmonisk. Vi testade nya grejer och det funkade bra. Fantastiskt! För några år sen var sommarlovet rena pesten och vi visste knappt hur vi skulle överleva det.




Skolan börjar i morgon och det är förstås med spänning vi tänker på morgondagen. Nytt med personal och det tar säkert ett tag innan det sätter sig. Den nye assistenten Timmy har varit här hemma i eftermiddag/kväll och det kändes bra att de fick de här timmarna tillsammans innan skolan drar igång. Timmy och Turbo har inte träffats mer än fyra gånger, tror jag det blev. Men i morgon är det allvar!

Kent har försökt intala oss att han och Timmy har vääääldigt många likheter, men vi har väl inte riktigt trott honom. Men jodå, vi har sett några likheter iaf och blivit lite full i skratt ;) Bl a den här: (men jag vet inte om det var det som Kent syftade på... ;) )


Överst: gamla assistenten. Nederst: nya assistenten ;)

Jag ler inombords när jag kommer hem och ser detta. Här hos oss tycker vi det är skönt när man kan vara sig själv, känna sig som hemma och inte vara tillgjord och stel. Är det något jag har svårt för så är det stela personer.

Hur som helst så var Turbo lugn och fin efter att Timmy varit här. Han kändes glad och det värmde i hjärtat. Alltid spännande med nya personer i Turbos närhet och det speglas i hans humör efteråt hur det gått. Idag kändes det extra spännande eftersom det betyder så mycket för kommande veckor.




På förmiddagen idag, hann jag och mannen med ett spännande möte också. Mötet resulterade i att vi om 1,5 månad kommer att byta assistansbolag. Det som  hållit oss kvar i det bolag vi tillhör nu, är Kent. Nu finns han inte längre kvar där och då kilar vi vidare. Detta ska bli mycket intressant. Kommer att utveckla det här senare när övergången trätt i kraft.

Dags att natta sig här för att orka upp i morgon förhoppningsvis.
Kram på er ♥

2 kommentarer:

Nina sa...

Fantastiskt med Timmy, vad glad jag blir :)

Hoppas skoldagen blir lugn och Turbo kommer hem med ett leende på läpparna.

Kramen för dagen!

Anonym sa...

"Idag känner jag att jag slänger ut något som kan tas snett, men jag skriver och delar med mig av vardagen med glimten i ögat och har humorsidan med mig i inlägget. Hoppas ni alla också har det när ni läser."
Fattar inte vad som kan tas snett? Bra att ha humor och glimten i ögat. Fortsätt så!