tisdag 19 augusti 2014

Första läsårsdagen år 9 x 2

Sitter och funderar om jag ska skriva ett inlägg eller inte idag.... Men eftersom jag ändå är härinne så skriver jag några rader iaf.
Första skoldagen har gått och jag vet inte hur jag ska bedöma den. Upplägget var iaf att Timmy fick ha bredvidgång idag så Nisse var där och visade rutiner och lite hur de brukar göra med olika detaljer. Man hade också planerat in att läraren Ulla och den nya läraren Paula skulle komma båda två och prata igenom lite upplägg med Turbo inför läsåret. Allt detta genomfördes som planerat och Turbo var förberedd på hur det skulle se ut.




Glad i hågen åkte Turbo iväg med taxin på morgonen. Lika glad kom han hem. Jag märkte att han var uppspelt och glad. Att vara uppspelt har förr alltid förknippats med att det varit för mycket för honom, men jag fick inte riktigt den uppfattningen av honom idag trots allt. Däremot en liten, liten vibbning av något annat.... men vi får se vad som händer. Jag har konfererat min aning med Timmy också och vi får se i morgon hur läget är. Men jag hoppas att allt ska bli bra och att "vibbningen" lägger sig av att tiden går och det tror vi på, tills vi vet motsatsen.

Nej, det här lät negativt.... inte min mening, egentligen känns det ganska positivt. Ny dag i morgon och det blir spännande förstås.
Åh, jag måste komma ihåg att berätta en sak om den ena läraren i mitt nästa inlägg. Det är helt otroligt! Påminn mig, kära läsare, ifall ni märker att jag glömt det....

Go´kväll och kram på er ♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skickar en kram till den slätstrukna känslan <3

Nina sa...

Meh?!

Påminner!!!!!!!!!