söndag 10 augusti 2014

Mycket, men ändå avkopplande

Jag måste ju säga det att vi har haft två underbara dagar, mannen och jag. Trots allt som gnager så har jag nog lyckats koppla bort tankarna på det rätt så hyfsat både igår och idag. Både gårdagen och dagen har vi träffat goa vänner och det skingrar tankarna ganska bra.

Igår kväll ringde en vän och ville dra ihop ett gäng på fika idag. Jag och mannen planerade om vår tid lite, så vi kunde vara med. Min kära man erbjöd sig att följa med mig till jobbet idag och hjälpa mig med det jag hade att göra där. Då gick det snabbare och vi kunde åka iväg till våra vänner senare på eftermiddagen. Annars brukar jag jobba hela eftermiddagen och kvällen på söndagar. Nu slapp jag det tack vare mannen.

Vi blev tio stycken runt fikabordet och där satt vi några timmar och tjötade med varann. Jag tittade faktiskt bara på mobilen en enda gång för att se om jag missat om Turbo hade hört av sig från korttids. Denna helgen känns ju lite kritisk och vi har varit beredda på att det skulle komma något från honom. Men inte än och vi hoppas naturligtvis att det ska fungera för honom tills i morgon.

En go' cykeltur hann jag med ikväll också, medan mannen tränade lite på löpning/lunkning. Härligt att rasa av sig lite ute i naturen också. Till sena kvällen har vi ätit en god räksoppa och en efterrätt på tu man hand och riktigt njutit av lugnet. När vi var på jobbet kom jag på att det faktiskt är vår förlovningsdag idag! Inget vi brukar uppmärksamma speciellt, men eftersom vi ändå hade det lugnt hemma så kunde vi väl tänka på oss själva för en gångs skull. ;)

I det stora hela kan vi konstatera att det har varit en bra helg. Mycket innehåll men väldigt avkopplande ändå. Nu hoppas jag innerligt att kommande veckan blir bra också.

Stor kram till er alla <3

 

2 kommentarer:

Nina sa...

Skönt för er att ni hann koppla av och ha det mysigt i helgen!

Kramar!

Anonym sa...

Vilken gullig man som hjälpte dig med jobbet så ni hann med att njuta både av sällskap med goa vänner och av varandra.
Nu håller jag tummarna att Turbo mår bra och är på humör när han kommer hem, ja bra humör alltså.
Kram och grattis på er <3