måndag 20 juni 2016

Pussel och strul

Den här dagen gick den också. Och den har gått bättre än väntat. Igår var Turbo så dålig i rätt så hög feber, och det är alltid svårt att veta vilken vändning det ska ta. Igår ville inte Turbo att någon utomstående assistent skulle komma hit som idag och jag förstår honom. Vi avbokade de två som stod på passet, men jag ville ändå försöka pussla ihop nåt... Jag hade en tid att passa på annan ort på eftermiddagen och jag ville helst inte avboka den. Mannen hade förstås kommit hem om det behövts, men han behövdes mer än väl på jobbet idag.



Turbo kunde tänka sig att Kent kunde få komma de timmarna jag var borta. Både jag och mannen pustade ut! Tryggt och bra för alla parter!
Men detta är något som det måste jobbas på - att Turbo kan slappna av och vila medan han har utomstående assistenter hos sig. Men hur tränar man på sånt?? Jag har iaf ingen aning. Är han så dålig så han inte orkar med att ha någon hos sig förutom den egna familjen - ja, vad gör man då? Tids nog kanske det kommer, men tills dess kliar jag mig i huvet lite.....

Idag har han iaf mått mycket bättre även om han är långt ifrån bra. De timmarna som Kent var här fungerade nog bra. Jag har fått lite dålig kontakt med Turbo sen jag kom hem, så jag vet inte mycket om hur läget är.....
Är glad att Kent kunde slänga om sin tid så han kunde komma en helt annan tid än som var tänkt från början. Sen var det väl mindre lyckat att det blev strul för honom på annat sätt, men efter lite handräckning av mannen så löste det sig med hemfärden iaf. :) "Bara" det sura att lösa sen.... men det kunde varit värre!

                                                                                                   

Nina undrade om Turbo kunde vara med mig eller mannen nån annanstans än hemma under tiden som rörmokaren brötar runt i huset och det blir besvärligt för Turbo? Som Turbo mådde igår så hade han nog inte velat lämna hemmet även om det varit jobbigt med ljudet. Tror det hade blivit några utbrott, men ändå omöjligt att åka iväg nån stans med honom.
Nu hade vi sån "tur" eller vad jag ska kalla det för, att det inte kom någon enda hantverkare hit. Så det har varit lugnt för oss att vara hemma idag.
Morgondagen anpassar vi också med Kent, så det ska passa Turbo.

Nu sover vi på saken, så får vi se vad som händer i morgon.
Kram, kram ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Jamen jösses vilket pusslande. Och vad dålig han verkar ha blivit, kraken. Hoppas han snart piggar på sig, och ni kan fortsätta enligt planerna.

Att träna på att fixa assistenter vid sjukdom, och klara att vila när andra än familjen är hemma, det har vi också gjort. Eller gör, men vi har kommit ganska långt ändå. Fast det är ju svårare när ni måste få med Turbo på noterna. Där har vi inga problem, utan vi måste träna på just att kunna vila med andra här. Kanske kommer det när han blir tryggare i situationen, för han verkar ganska trygg med killarna i övrigt. Han klarade ju lite assistans iaf och det är kanske ett steg framåt. Vi håller tummar för det <3

Kramar!