tisdag 12 augusti 2014

16,5

Inget anmärkningsvärt har hänt idag, inget mer än det vanliga. Otto jobbade med Turbo idag på fritids/korttids. Det har gått väldigt bra med Otto denna sommar, med tanke på att de inte träffat varann på ca ett år. Ett år är lång tid, men de kände ju varann innan iofs, men det hinner ändå hända mycket på den tiden.

Aningen instabilt var det hos Turbo på eftermiddagen, men inget som jag ska klaga på. Harmonin finns inte riktigt där, men det är som det är....
Ikväll tog jag mig äntligen i kragen och fixade i ordning en del schemabilder som fattades. De har fattats ett tag om jag säger så ;) Ny personal och nya behov gör att det behövs fyllas på med nya bilder. Men så skönt när man kan sätta upp fräscha och aktuella bilder i stället för att ha de där provisoriskt manuella kladden som jag gör innan jag fixar på riktigt! Jag hade även lovat korttids att fixa några till dem och nu är det också gjort!




Mannen och Turbo fortsätter med sin deal här - att bada så länge de klarar det för kylans skull ;) De doppar sig först innan de kollar temperaturen i vattnet. Hehe, idag var det bara 16,5 grader!! Tur att jag inte är med på den här dealen. Annars är nog jag den som är mest envis i den här familjen, men jag viker mig eftersom jag är största badkrukan också (ska ha minst 23 om jag ska komma i) - och det bjuder jag så gärna på ;) Kul har de iaf!!




Idag tog de badet tidigare på dagen så inte Turbo skulle vara så trött, eller, det berodde väl främst på att mannen skulle iväg sen på kvällen. Men vi har märkt att badet blivit i senaste laget och då är det lätt att det spårar ur för Turbo. Idag gick det bättre, men kylan bidrog nog också till det, för det blev ett kort och snabbt bad.
De hade ändå tur med vädret även om det var kallt. En stund innan det var baddags ösregnade det och då såg det ut så här:




Innan jag slutar ska jag passa på att svara på en fråga som Nina hade efter inlägget jag skrev om att Turbo haft "mattelektion" med en fritids/korttidspersonal. Frågan gällde om det blir jobbigt för Turbo om en personal inte är bra på matte eller kan han känna sig lite mallig över att han kan mer än någon annan i ett ämne?
Det kan nog vara lite både och där, det beror på i vilket syfte de håller på med matten just då. Om det är en grej han klurar på och vill ha hjälp med eller bolla nåt mattetal med, då kan det förstås bli lite frustrerande.
Vid andra tillfällen vill han visa vad han kan, och då spelar det inte så stor roll i vilken nivå den andra befinner sig. Då kan han tycka att det är roligt att han kan mer än den som lyssnar. Oftast är det inga problem när det gäller humöret på Turbo i samband med mattetal och dylikt.

Ha en skön kväll hörrni, och kram, kram ♥

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för skjutsen idag! En fråga, hur tar Turbo såna spontana saker som att vi åkte med i bilen oförberett? Inget som stressar honom? Kram

Nina sa...

Huh, så kallt! Ska bli kul att se vem som står ut längst.. På Sandras korttids har dom uppvärmt vatten i poolen.. Det hade varit nåt, då hade du kunnat vara med också ;)

Tack för svaret. Kom att tänka på när jag jobbade med en tjej som hade jättelätt för att hitta, och vi var ofta ute på långa promenader. Hon hade så roligt åt mig som aldrig visste vart vi var eller hur vi skulle hitta hem.

Men det är så klart skillnad på om Turbo behöver hjälp med nåt tal, eller bara vill visa vad han kan. Så jag förstår att det ställs höga krav på en mattelärare, t.ex. Men vänner, och assistenter, kanske inte har den höga nivån i sina kunskaper, tänker jag. Då kanske han kan tycka det är lite roligt att vara bäst?! :)

Hoppas den lilla oron ni märker lägger sig.

Saknarkramen!!

Anonym sa...

Ja, det är spännande nu, vad får den som vågar bada kallas?
För priset kan ju göra en hel del med utmaningslusten :D
Brukar tänka p ådet där, men vad man kan hitta där våra barn får glänsa lite extra, för det är inte så enkelt som att bara säga att de är bra på en massa saker. Här märker jag att min son har svårt att ta inte bara tillsägelse utan även minst lika svårt att ta emot beröm. Väldigt sorgligt och jag vet inte vad det kommer sig, ja förutom att hans mamma är likadan.

Hoppas ni kommer på och kan lösa vad det är som ligger och gnager i Turbo.

KRAMAR OM <3