torsdag 27 mars 2014

Fy, vilken dag!!

Usch, vilken dag jag haft idag :( men jag ska ta det från början där jag slutade sist jag skrev. Och det var i tisdags kväll då Turbo var mycket labil och fick en massa småutbrott hela eftermiddagen och kvällen. Vi velade fram och tillbaka och kom fram till att han skulle bli hemma igår (onsd), men precis innan han somnade så ändrade han själv till att han skulle gå iväg men utan lektioner.

Så bestämde vi, men när han vaknade upp igår morse så var han ännu mer förkyld och backade och stannade hemma. Kanske lugnast så. Igår på seneftermiddagen kände han att han skulle kunna gå iväg som idag så vi bestämde oss för att köra på det. Men nån timme innan läggdags så ringer assistent Kent som skulle jobba idag, och meddelar att han nu fått influensan med hög feber! Tyvärr har vi nog delat med oss av den där elakingen som härjat i vår familj. Jag meddelar detta till Turbo som till synes tar det ganska ok. Men han vill stanna hemma idag eftersom inte Kent kommer så så får det bli. Att så plötsligt ändra assistent - i det här fallet från Kent till Nisse accepterar han inte när det kom så hastigt på. Turbo somnar och allt verkade lugnt igår kväll.




MEN idag - jag hade gärna bytt familj under några timmar idag! Turbo var arg som ett bi så fort han slog upp ögonen i morse. Han är inte nådig när han är på det humöret. Klockan var tolv innan han var så pass så han kunde ta sin medicin och ingen frukost hade hamnat i magen innan dess heller. Han var liksom inte kontaktbar på det sättet.... Att Kent inte skulle komma idag hade nog inte sjunkit ner i honom ordentligt igår kväll, men idag kom reaktionen. Samtidigt mådde han nog inte bra själv heller och då blir han alltid svårhanterlig och får utbrott. Så det var säkert en kombination av båda ledsamheterna för hans del. Det blir en aning intensivt när det ena utbrottet avlöser det andra under några timmars tid.... Nu tänker jag åka iväg bort ett par timmar ikväll och tänker lämna över hemmet till mannen och inte ha ett dugg dåligt samvete för att jag ger mig iväg!




Igår hade vi ändå vårat veckomöte med lärare och den assistent som jobbat för dagen, i det här fallet Nisse som skulle ha jobbat. Vi stämmer av hur det är och hur senaste veckan varit. Det behövs denna täta kontakt för att kunna åtgärda i tid om det är något som inte stämmer. Mot slutet av mötet stegade rektorn in för att ge en lägesrapport om den närmaste framtiden. Ingenting är klart tills nästa år än! Vår önskan är ju att få ett tionde år för Turbo så han får chansen att läsa in några betyg, vilket han inte har haft under detta misslyckade nionde år. Rektorn verkade uppgiven, men jag tycker de är skyldiga att ge Turbo detta extra år när det nu blivit som det blivit. Usch, vad påmind man blir om hur osäkert det ser ut framöver. Och stackars Turbo är helt ovetande om situationen. Men vi kan ju inget säga förrän vi har en klar framtidsplan. Vi kan inte låta honom sväva i ovisshet för det skulle bara oroa honom.

Nu får ni ha en go´ kväll allesammans! Kanske somnar jag på bortaplan pga en ansträngande dag, men det får jag bjuda på ;) Kram på er ♥

4 kommentarer:

Nina sa...

Ååh.. Önskar man kunde svinga trollstaven och trygga framtiden.
Kramar om!

Lena sa...

oj oj vilken dag, jisses. Jag hoppas verkligen att det blir en lugnare odag imorgon vännen. Jaa, den där framtiden jag :-(
Inte lätt att veta vad som sker eller inte.
Kram på dig och somna på du om det behövs =)

Tina sa...

Hoppas du känner kramen som kommer här <3 önskar er lugn och ro i kubik <3

Mamma Z sa...

En fråga. När han har sådanna här jättedåliga dagar och det närmar sig utbrott hela tiden, behöver du vara i periferin då eller behövs du nära honom eller så långt bort som möjligt?

Tänker när Sam är så, så är det bäst att gömma sig i tvättstugan tills de värsta gått över och sedan limma och spackla istället..

Kram du kämpe!