måndag 21 oktober 2013

Nu är det dags....

Tidigt i morse hämtade jag Turbo på korttids. En glad kille fick jag med mig hem. Tyvärr kom ett litet utbrott när vi kom hem eftersom han upptäckte rätt snart att en för honom viktig grej var kvarglömd på korttids. Men det lugnade sig snabbt och det var ju bara att åka och hämta det sen.

En hemmadag har vi haft här idag igen - alltså ingen skola för Turbo. Men vi har ändå haft en bra dag och på eftermiddagen kom assistent Nisse hit. Det blev mycket Nisse nu ett tag, men det har varit till belåtenhet! Jag tog mig iväg till jobbet en stund när Nisse var här så jag fick jobba lite iaf.

I morgon är det dags för skola igen. Nu är det tid för Tom och Kent att börja göra sin insats där under ett par veckor framöver. De har förberett sig väl och lagt upp en plan med övrig personal på skolan. Killarna kommer att göra ett bra jobb och sitt bästa, men..... Usch, jag har en enorm oro som gnager i mig och jag får inte väck den känslan. Det blev inte bättre av att jag såg miljön under några minuter idag då jag var in med en grej på skolan. För mig är det så tydligt att det inte är en väl anpassad miljö för Turbo. Synd att det inte är åtgärdat nu när killarna kommer in och jobbar. Jag önskar dem ett stort Lycka till och det är värdefullt det de kommer att göra nu! Sen får vi hoppas på det bästa.

Nu ska jag försöka göra kväller ganska snart här. Jag blir så otroligt trött av den där gnagande oron som finns i mig varje sekund.

Sov gott allesammans och go'nattkramen till er läsare <3

2 kommentarer:

This is my life sa...

Känner igen att oro (och stress) är otroligt uttröttande fysiskt! Hoppas att du får en god natts sömn och att det funkar bra för Turbo i skolan i morgon.
Tänker på er!
Kram /M

Nina sa...

Men snälla nån! Varför har dom inte åtgärdat det som behöver åtgärdas nu när killarna kommer som en jättebra vägledare även för lärarna??? Alltså, alla måste ju hjälpas åt om det ska bli bra!

Det vore ju verkligen en katastrof om allt som kan rädda hela situationen faller nu bara för att dom inte har åtgärdat miljön!

Jag vet ju inte exakt vad det är, men jag tror ju att det går att ordna... För dom vet väl om det i skolan? Att miljön oroar Turbo?!

Men jag håller tummarna iaf! Lycka till, alla berörda!

Kram Nina!