onsdag 23 oktober 2013

Oroskant på det braiga....

Jag tänkte ju inte skriva något inlägg här ikväll pga att jag är för trött för det, men jag kan inte låta bli ändå. Två dagar har gått med skola för Turbo där han haft korttidspersonalen Tom vid sin sida som extra förstärkning. Det har gått bra även om det är ett hårt jobb för Tom. Sakta men säkert slappnar väl min kropp av mer och mer hoppas jag. I morgon tar vår assistent Kent över stafettpinnen på skolan för resten av veckan. Det ska bli intressant att höra sen hur det gått, men det går säkert bra det med!

I eftermiddags hade korttidspersonalen Axel hand om Turbo efter skoltid. Det hade tydligen också gått bra för jag möttes av en glad kille när jag hämtade Turbo. Jag var lite spänd över hur det varit eftersom det var ett tag sen de träffades. Dessutom hade jag ingen aning om hur skoldagen fungerat. Härligt att allt flutit på med hjälp av dessa två killar idag! Lugnt har det varit här hemma också i kväll.




Själv jobbar jag som jag vet inte vad. Känns inte som jag hinner ikapp allt jag missade när jag var hemma med Turbo då vi bojkottade skolan. Jag försöker jobba snabbt och effektivt, men idag var jag tvungen att närvara på två för mig oplanerade möten på jobbet. Jag vill bara skrika "Men låt mig jobba ifred!", men det kan jag naturligtvis inte... Bara att vara med på mötena och hålla god min.

Nähä, så här fick det bli idag. Nu ska jag försöka koppla bort min gnagande skoloro och försöka krypa till kojs i tid ikväll. Men, den stora frågan återstår: Hur tänker rektorn?..... Skulle gärna vilja veta det omgående....

Kram på er fina och härliga läsare! ♥ Blir så glad över era kommentarer både här och där! ♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att eran skola försöker och att ni får resurs. Vi bytte från vanlig skola till en skola med aspergergrupp. Vilket är det sämsta vi har gjort. Det var bättre när barnet gick i en vanlig skola med delad resurs och ibland ett rum vid sidan om, än i asperger klassen. Nu är det flera barn med asperger var av många har adhd. Nu är det flera barn / lärare. Politikerna tycks tro att alla barn med asperger är stöpta i samma kar.
Och när en eller två ska gå iväg till annan undervisning så blir det bara en lärare kvar på flera barn. Var av några som inte kan sitta still och triggar igång hela gruppen.

Tack för en underbar blogg.

Tina sa...

Bamsekramar <3