måndag 31 mars 2014

Stor köksbrasa

Äntligen så blev det skola idag för Turbo! Vi började nästan klättra på väggarna här och jag tror Turbo längtade lite. Han blev ju hemma i slutet på veckan, då Kent också var sjuk. Men samtidigt var Turbo väldigt förkyld så det var ganska bra timing om någon ändå ska vara sjuk.

Helgen har flytit på ganska lugnt här hemma även om söndagen var lite rastlös. Då var Turbo pigg igen och hade nog varit hemma lite för länge. Sen såg han fram emot måndagen och längtan gör honom ofta ganska ostyrslig och sprallig. I morse gick morgonen hyfsat bra, så jag är nöjd med det.


Delar av gamla köksinredningen gick upp i rök i lördags!

Nu hade Turbo varit hemma sen i onsdags, ingen skola sen i tisdags alltså. På onsdagen var jag på möte med lärare och assistent i skolan och vi har fortfarande inte kunnat prata om det, mannen och jag! Ingen egentid har vi haft sen dess och det är omöjligt för oss att prata med varann när Turbo är hemma. I vanliga fall så kan vi prata lite när vi jobbar, men vi jobbade inte tillsammans i slutet av veckan heller, pga att Turbo var hemma och var förkyld.

Ja, ja, det ska väl bli bättre.... eller inte. En mycket hektisk period har börjat nu pga plötslig och allvarlig sjukdom och den kan vara några veckor, kanske månader. Vem vet, men jag lever på hoppet och hoppas på det bästa för alla parter, inte minst den som är sjuk. Idag har jag iaf jobbat för två, få se hur länge man orkar.... Har lite skrivtorka pga det, så det blir lite kort här idag.
Skulle väl ha visat er lite före- och efterbilder på köket, men det får vänta tills jag är i form för det. Vi gjorde iaf en stor brasa i lördags och eldade upp ett berg med gammal inredning.

Kram på er ♥

4 kommentarer:

Lena sa...

Ajdå, det lät inet bra alls det där med sjukor och att jobba för två. Inte i det läget du har haft en period. Jag hoppas att det inte är nåt allt för allvarligt :-(
Blev allt orolig här.
Stor kram och hoppas att allt annat flyter på nudå om det är så mycket för dig.
<3

Nina sa...

Usch då.. Nu blir jag lite oroligare än vanligt. Hoppas allt löser sig bra och att du orkar. Skönt att Turbo är pigg från förkylningen nu iaf.

Kramar om!
Nina

Lena sa...

Förresten, jag är fortfarande nyfiken på hur den där slumpen såg ut som gjorde att du hittade min blogg?
KRAMAR OM <3

Tina sa...

Glöm inte att andas vännen, annars kommer jag och sjunger för dig ;) Kramar i massor