måndag 11 augusti 2014

Magkänslor....

Måndagen har rullat på här och det känns att helgen som gick var en helg som gjorde gott. Att få koppla bort det där steget-före-tänket och leva som "medelsvensson" var precis vad jag behövde nu. Slippa press och oro över om det snart ska komma utbrott eller inte. Skönt och välbehövligt för en stressad hjärna!

 

Kan man tänka sig! Min magkänsla verkar vara rätt den här gången också, den jag skrev om häromdagen... Jag vet inte vad jag ska säga om det, faktiskt. Det är både på gott och ont att ha en stark magkänsla för saker och ting och för det mesta är det rätt det jag känner och tror. På något sätt har jag väldigt lätt för att lägga ihop 1+1, men missförstå mig rätt nu. Detta 1+1 grundar sig på att jag läser av människor och på så vis får en känsla för vissa saker. Svårt att förklara... Men jag har lätt för att se om en människa har något bakom sin ev. mask och har därmed också lätt för att känna om någon inte är riktigt ärlig och uppriktig. Men det är inte riktigt det som det handlar om i det här fallet. Nu är det något kring Turbo som inte är rätt, och kanske är det en kombination av att han saknar Kent. Denna situation jag känner av nu hade varit lättare att åtgärda om ett par månader, men inte just nu. Ja, ja, vi får se hur det går.... Återkommer säkert i ämnet utan att behöva vara så här kryptisk.

 

I vilket fall som helst så verkar det ha gått ganska bra på korttids, så bra det bara kan med de förhållanden som råder där. Tom som avbröt sin semester och tog första dygnet med Turbo, är en klippa. Han vet vad som behövs för att vända humöret till det bättre på Turbo. Lyckas han med det så blir det ju lättare för personalen som kommer efter honom att ta över sen. Tyvärr har jag inte fått några rapporter om hur det sista dygnet varit där, men de övriga två dygnen verkar varit bra, med viss ansträngning från personalens sida.

I eftermiddag och frampå tidiga kvällen har Nisse varit här med Turbo och det har nog gått bra. Nisse fick en förvarning av mig innan han kom, att det kanske behövdes ett extra kol idag ;) Men sen blev det stirrigt igen. Detta stirr beror nog på att Turbo och mannen har en liten grej för sig, en deal eller vad vi ska kalla det. De ska bada varje kväll i poolen och se vem som ger sig först pga att det blir för kallt till slut. Än är de på't båda två :)

Tyvärr slutade badet idag med ett utbrott. Inte så kul när man är ute och andra kan se och höra, men inte mycket att göra åt. Det är bara att försöka hålla sig så lugn man kan så utbrottet möjligtvis lindras av det. Tyvärr är det nog bara att inse att vi nu kommit in i en sämre period och det är iofs inte så konstigt. Jag hoppas det lugnar sig ganska snart, men det kanske dröjer lite eftersom allt nytt måste lägga sig först och det kan nog ta nån vecka. Orka!!
Kram på er <3

2 kommentarer:

Nina sa...

Ja, det var ju väntat med all förändring och oro som varit, och delvis är fortfarande med ny personal och skolstart. Hoppas han snart känner tryggheten igen så det lugnar sig.

Jag tror vi blir duktiga på det där att läsa av människor och situationer. Vi måste ju vara så lyhörda helatiden att man lär sig läsa av lite överallt tillslut ;) Men en del har det säkert inbyggt på nåt vis. Har nog märkt att du är väldigt lyhörd mot både familj och vänner <3 :)

Ja, jag undrar jag vem som vinner det där vadet... Två lika envisa ;) Tror på Turbo iallafall.

Kramar om!

Anonym sa...

Näe hörredu, nu blev det lite läskigt här, jag som inte vet hur jag uppfattas...
Men en väldigt bra egenskap, både vad gäller att sålla bort och att hjälpa att ligga steget före med Turbo.
Hoppas att det inte blir allt för långvarigt, det svajiga utan att det går att lösa med hjälp av din förmåga att hitta rätt med vad det är som gnager.

Förstår att det inte är roligt att det blev utbrott ute på gården :( Då kan iallafall inte jag hålla mig cool utan jag blir superstressad av sånt.

Sen ser jag fram emot att se vem som är envisast och har tjockast hud i poolen....kul idé, ha ha ha!

Kram och hoppas att kvällen blir lugn trots allt. <3