måndag 19 november 2012

Zlatan Ibrahimovic

Dagens inlägg måste jag börja med att citera Turbo från i morse. Jag väckte honom som vanligt för att få i ordning honom till skolan. När han klev upp sa han att han hade haft ont på ett ställe för ett par timmar sen - alltså nån gång framåt fyra- fem-tiden på morgonen. "Men det gick över. Synd att det gjorde det, för om det fortsatt hade jag kunnat vara hemma från skolan idag!", sa han. Nu hade det onda gått över så det var ju bara att göra sig i ordning för skola, glad och uppåt som han för det mesta är. Ärlig och rakt på - det är min son i ett nötskal!

Just det... det var idag jag skulle skriva lite om Zlatan. Jag som inte ens är så intresserad av fotboll, varför skulle jag skriva om honom? Ska börja lite från början för det var faktiskt lite kul, tycker jag.

Vi har ju som sagt varit i London och det var via jobbet vi åkte. Hela vårt lilla företag var med (8 pers.). Resan gjordes under ledning av den maskintillverkare som vi handlar maskiner av nån gång ibland. Maskinföretaget är japanskt men tillverkar i några få länder till. Den säljare som åker på vårt distrikt och en säljare som jobbar i Värmland plockade med sig några stycken var, så vi var 18 st totalt som åkte iväg. Det är en mansdominerad värld så av dessa 18 var vi 3 tjejer, men det funkar bra det med :)

Efter litet lugnande medel kom vi så iväg med flyget! Fast i det här läget är faktiskt ramlösan som skymtar där, min..... tyckte det var för tidigt på dygnet med nåt annat och nerverna höll sig rätt lugna ändå :)




På kvällen när vi äntligen efter en lååååång färd på Londons gator i en buss med massor av trafikträngsel kom fram till hotellet så var det bara att ge sig iväg för att hitta nåt att äta. Efter en liten promenad hittade vi en trevlig italiensk sak där vi - tro´t eller ej - fick plats alla arton! Kyparen var mycket trevlig och erbjöd sig t o m att ta en bild på oss med min kamera :)




Mätta och belåtna kunde vi gå tillbaka till hotellet och försöka sova en stund. Det gick väl "så där" men det är ett helt annat kapitel.....

Upp före tuppen nästa dag och försöka se pigg och utvilad ut, haha! Men iaf, så kom vi iväg till rundvandringen i fabriken som var planerat. Det började med en lång presentation av den mannen som är chef för försäljningen i hela Europa - en strikt engelsman.


En söt liten japanska fanns med runt vår grupp för att representera Japan. 

Det är här Zlatan kommer in i bilden! Engelsmannen började med att välkomna oss och gratulera oss till segern i fotbollsmatchen mot England i veckan på Friends arena, där Zlatan gjorde fyra mål. "Och sen behöver vi inte prata mer om det!", sa han med glimten i ögat. Sen gick presentationen vidare.

Precis när han avslutar mötet där så kliver en av säljarna fram och vill ge honom en present från oss svenskar. En ZLATAN-tröja!!! Han höll ju på att dö den stackar´n ;)


Den här säljaren är en riktig spelevink och höjer verkligen stämningen överallt!




När engelsmannen hade hämtat sig lite, så blev det en lång kik i fabriken där de tillverkar maskinerna.



Efter det fick vi en god lunch med ett fantastiskt gott vin till! Om det är någon som vet var man kan få tag i detta vin i Sverige så är ni välkomna att tala om det för mig!



Ytterligare genomgång och visning blev det på fabriken på eftermiddagen efter lunchen. Innan vi skiljdes åt från engelsmännen där, så mannekängade engelska chefen snällt i sin fina tröja!




Och vi tjejer i gänget (tre st.) fick var sin fantastisk present - två vackra vinglas, tillverkade i England! Jag blev jätteglad :) Killarna fick också presenter men inte lika fint som vi.....




Jaa.... så gick den dagen också. På kvällen blev vi bjudna på ett fint ställe där vi intog en middag med för- och varmrätt och en massa god dryck till.



Sen skulle man försöka sova en natt igen då.... gick "så där" igen.... men det fick vara ok ändå!

Nej, nu får det räcka med både text och bilder för detta inlägget! Meeeen.... säger ni väl då! Förklaring till den här bilden då, vart tog den vägen?



Jamen lugn, bara lugn - det kommer, men i nästa inlägg annars tröttnar ni ju på bildbomben!

Innan jag slutar måste jag rikta ett stort tack till BeA - wow!, du gjorde min dag ♥ :) Återkommer om detta senare.... Stor kram till alla mina fina läsare ♥

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!Jag har en autistisk pojke som är 10 år. Han är fantastisk men otroligt krävande och har stora vredesutbrott och sömnproblem....
Jag har läst din blogg en längre tid nu och hämtar mycket kraft från den !! (igenkänningsfaktorn är stor).Många bra tips och ideer och erat förhållningssätt...tålamod ! Beundrar dig och din man för allt engagemang och allt extratänk som ni har varje dag i vardagen för det är verkligen inte lätt alla gånger.Hela familjen och miljön måste ju anpassas efter en viss person för att det ska fungera. Funderar ofta på hur man ska orka...men det gör man ju inte alltid ! Det är ju inte bara barnen utan alla möten oxå !Stor styrke kram från mig ! // Sofie

Tina sa...

Låter som en rolig, intressant och intensiv tripp ! Eller som vanligt när ni är iväg ;) ! Härlig läsning som alltid, kramar <3