onsdag 14 november 2012

Ont... det gör ont!

Idag har det varit oroligt i Turbos kropp. Morgonen var sur och dallrig. Det man i vanliga fall kunde säga till honom gjorde att han exploderade idag. Precis innan taxin kom så frågade jag honom hur det var med honom. Han var stressad, sa han. Och han trodde det berodde på att resurspersonen på skolan, Tina, var hemma igår med sjukt barn och skulle vara hemma idag också. Det märks verkligen att hon är betydelsefull på skolan. Men i morgon ska hon vara tillbaka om inget oförutsett händer.

Nu i eftermiddag och kväll är det lika labilt här och det smäller omkring honom så fort man säger eller gör något. Inget utbrott hittills men väldigt surt och argt och högljutt och smällar i luften. Hoppas det lugnar sig tills i morgon bitti. Då vet han ju att Tina kommer tillbaka, så det lugnar säkert honom.




Själv har jag haft några av mina värsta dygn i mitt liv, tror jag. Iaf smärtmässigt. Sen helgen har jag haft en obehaglig smärta som tilltagit dag för dag. Igår var det outhärdligt. Det har varit en smärta som inte går att likna vid något jag tidigare känt. Ändå har jag fött två barn varav den ena förlossningen var riktigt besvärlig och utdragen och dessutom helt utan bedövning. Jag har också brutit ett revben utan att ta smärtstillande efteråt. Denna smärtan igår var som sagt helt outhärdlig och tårarna har faktiskt runnit här! Jag har ätit smärtlindrande tre gånger om dagen och ändå haft så oerhört ont. Sovit fram till kl tre de två senaste nätterna, sen vaknat av smärtan och inte kunnat somna igen. Som ni förstår är jag hur trött som helst.




Detta passar sig inte för jag har en fullspäckad helg framför mig, men igår kväll inriktade jag mig på att ställa in precis allt. Men hur kul är det då? Nånting som man har bestämt för jättelängesen och planerat för, sen bara hoppa av allt. Men igår kväll hade jag så ont så jag brydde mig inte om nånting. I morse vid tre gick jag upp och tog smärtlindring (lite överdos) och jag måste ha slumrat lite en stund. När jag vaknade kände jag mig markant bättre, något hade hänt (ska bespara er smaskiga detaljer om förloppet, men det är iaf en infektion som satt sig lite illa) och hoppet ökade att jag ska kunna genomföra det som är planerat. Vi får se.... Jag tog det lite lugnt på fm idag och jobbade efter lunch. Nu har jag också fått lite medicin idag så jag hoppas det snabbt går åt rätt håll. Där fick hon som är emot medicin...... :P

Måste bara skriva att jag är helt uppslukad av era kommentarer! Har t o m fått en av de finaste kommentarerna under min bloggtid, stort TACK till er alla ♥ Det är inte mindre roligt att läsarantalet också ligger väldigt högt just nu - härligt och jag blir så glad!!!
Kramar om er alla därute ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Men vännen då :( Håller tummar för att du snart mår bra!

Glöm inte egenvården..

Kram Nina!