söndag 3 augusti 2014

Svårt att skriva

Så där ja, då har vi avverkat utbrott både igår kväll och som avslutning på den här dagen. Gårdagen var det en lite surare dag där Turbo var mer lättretlig än han varit den senaste tiden då det varit väldigt lugnt. Både igår och nu ikväll var det småsaker (för oss andra) som utlöste utbrotten. Men nu har vi röjt upp efter bombnedslaget och grabben ligger i sängen.

Jag tror det kan vara lite oro över att i morgon är semestern slut för oss och vi kommer att börja jobba. Därmed blir det fritids/korttids på dagtid för Turbo. Inga problem egentligen, men det väntar ändå en brytning från de rutiner som vi haft några veckor nu. Uppepå det så finns förstås personalbytet som  säkerligen gnager i honom. Men nu får vi ta en dag i taget och göra det bästa av dem.




Jag fick en del kommentarer ang det jag skrev igår - att jag inte kunde skriva mina innersta tankar och därmed fick jag svårt att komma igång med skrivandet. Bloggen är för mig en typ av dagboksanteckningar och jag försöker vara så öppen jag bara kan när jag skriver. Men detta som jag trycker på nu måste jag nog ändå hålla för mig själv, även om jag inget hellre vill än skriva av mig. Skulle jag skriva mina tankar just nu så…. ja, hur jag än vinklar orden så kommer det att missuppfattas och det vill jag absolut inte! Det går inte att skriva utan att det kommer att feltolkas, då är det bättre att låta bli att skriva.

Vid andra tillfällen kan det vara integriteten som avgör hur mycket man vill skriva. Ibland behöver man skydda både Turbo och andra inblandade, t ex personal. Just nu har jag en grej som jag inte skrivit om. Men ni som följer bloggen kanske kommer ihåg att vi haft problem med tandborstning på mornarna innan skoltaxin kommer. Det har ofta utlöst utbrott. Häromveckan yttrade Turbo en mening som avslöjade för mig var problemet egentligen ligger. Inget jag kan skriva ut här, men ni ska veta att det är skönt att han berättat så pass mycket så vi vet var skon klämmer. Nu vet vi varför, och nu gäller det för oss att hitta en lösning för att kringgå problematiken. Borsta måste han ju göra, men vi får klura på sättet han kan göra det på.... 





Efter gårdagens inlägg har jag fått ett önskemål från en trogen läsare, att skriva ett inlägg i ett visst ämne som jag tänker skriva ganska snart. Även där blir det svårt att skriva utan att lämna ut Turbo för mycket. Men jag kommer att försöka skriva, för det är ett viktigt ämne. Det är inget inlägg jag skriver på en kafferast, utan jag kommer att grubbla lite på hur jag ska lägga fram det, så ni får ge er till tåls lite. 

Nu tänker jag säga godnatt för idag! Bäst att lägga sig om jag ska orka upp i morgon och vara alert med Turbo som kanske är morgontrött och stirrig inför fritids. 
Kramar om er alla i värmen ♥ Det verkar som en tropisk natt väntar.... Pust! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, det är inte lätt att få allt rätt med inlägg, tankar och allt vad det innebär.
Skönt ändå att Turbo kunnat berätta vad som gör det hela med tandborstningen svår...även om det inte är lätt att komma på lösningar ibland så är det ju helt klart ett bättre utgångsläge än att gissa sig fram.

Hoppas också att det blir bra med rutiner igen, vi kör också igång imorgon så smått med fritids.

Och de där tropiska nätterna kan gott stanna där de hör hemma, nu får det allt bli höst även om det har varit skönt att kunna bada så mycket som i år.

Kram och godnatt <3

Nina sa...

Hoppas oron lägger sig så snart vardagen kommer igång.

Du vet vart jag finns om du behöver skriva/prata av dig <3

Kramar om!