lördag 23 augusti 2014

Går det framåt?

Tack kära läsare för responsen på mitt förra inlägg, det värmde i mitt hjärta! En del av er läste och tårarna rann, det var inte min mening förstås, men jag blir glad över att det jag skriver berör. Min förhoppning är ju att det finns läsare som inte behöver göra samma misstag som vi och även andra har gjort, eftersom inget facit har funnits.




Och hur är läget här då, nu har det gått ett par dagar till? Jodå, jag tror det går framåt, jag vill iaf tro det! Innerligt så hoppas jag på att det oroliga läget hos Turbo har berott på nyheter och att det varit för mycket folk runt honom. Isf lägger det sig snart. Skolan började i tisdags som ni vet. Tisdag och onsdag var röriga dagar, med flera vuxna runt honom i skolan. Båda assistenterna var där samtidigt eftersom Timmy behövde ha bredvidgång med Nisse. Båda lärarna (den "gamla" Ulla och den nya Paula) var där samtidigt och även en studievägledare en stund. Det säger sig självt att det blir för mycket. Ovanpå det kommer förstås saknaden av Kent som Turbo frågar efter....

Men jag tror ändå att vi sett en ljusning hos Turbo. Det var fortsatt labilt i torsdags morse och en bit in på skoltid, men det lugnade sig lite sen. Nisse jobbade ensam med honom, mellan lärarpassen då den nya läraren Paula kom till dem o även gymnasieläraren i matte. I o m det var det lugnare för Turbo - endast en assistent och en lärare åt gången.




När Turbo kom hem efter skolan i torsdags var det aningen oroligt, men så fort Nisse kom efter en stund så märkte jag att lugnet lägrade sig när de kom igång med sitt. Kvällen gick också bra. Gårdagen (fredagen) var också lugnare så nu hoppas jag vi sett vändningen. Lite oroligt kan det nog bli när assistent Timmy ska gå på sitt pass senare under nästa vecka för då blir det ju nytt igen - men vi får se.

Dagen har avlöpt ganska bra hittills. Bara morgonstöket var över så blev allt lugnare. Men det är ju som vanligt och inget konstigt med det.
Lördagsmys strax och vi hoppas på ett lugnt och fint sådant....

Kram på er alla fina och goa därute ♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna med dig och inte ska du tacka, det är ju vi som ska tacka dig för all din erfarenhet som du delar med dig av och som vi andra får nytta av.
Kram och hoppas ni får en fin lördagskväll och söndag likaså.
<3
Saknar, men snart så.....

Nina sa...

Skönt att det verkar lugna sig runt Turbo lite. Hoppas det fortsätter åt det hållet.
Saknarkramar <3