måndag 1 april 2013

Helgen slut

Det ser ut som att den här helgen också springer iväg och snart är förbi. Helgen har väl gått bra, med våra mått mätt. Inte ett enda utbrott och då är vi sååå nöjda och glada. Men vi försöker förstås ha det så kravlöst som möjligt när vi är lediga så här, då funkar det bäst för Turbo. Mornarna denna helgen har räddats av min nyinköpta iPad - vi har morgonmyst med var sin "padda" och spelat spel som roat Turbo. Hur nördigt som helst, men vad gör man inte för att få behålla lugnet i huset!!

Lite schemapyssel stod på tur idag. Ny vecka och då är det dags att sätta upp så fyraveckorsschemat stämmer. Det tar en liten stund men det är det värt när man märker att Turbo mår bra av att ha det så.




Ganska tidigt på dan ville Turbo att vi skulle äta pizza. Och vi högg direkt på idén och blev lite lata. Vi avnjöt pizzan i solen på altanen där det var varmt och gott idag. Slipper man bara den isande vinden så är det skönt, annars kan man inte sitta ute så där.




Jag och mannen har mest turats om med att lämna hemmet, vi har gått omlott hela helgen känns det som. Men vi har också haft lite mys tillsammans alla tre.
Idag känns det att Turbo skulle behöva lite avbräck i ledigheten. Det börjar bli tjatigt med mamma och pappa. Tur han har korttids på förmiddagen i morgon då jag jobbar. Det är verkligen välbehövligt och bra att vi får komma ifrån varandra under några timmar. Sen har vi ett sånt där tråkigt och jobbigt tandläkarbesök att genomföra med Turbo - det är bara att satsa och hoppas det går bra.

Nä hörrni - tror ni vi får nån vår i år?? Jag börjar tvivla, jag tror faktiskt inte det utan jag tror vi får sommar direkt när väl värmen kommer. Jag åkte upp till sjön en stund idag och den ligger med tjock is fortfarande och det blåste svinkallt.




Hoppas ni alla haft en trevlig och avkopplande helg! Nu ska jag ta och njuta lite mer frisk luft genom en stavgångspromenad. Behöver absolut röra på fläsket lite! Och i morgon drar vardagen igång. Som sagt så har vi ett par besök att beta av och jag ser inte fram emot det. Men det är bara att ta.....
Kram på er goa läsare därute ♥

3 kommentarer:

Tina sa...

Låter som våran helg varit lite lika, ganska lugnt men skönt att jobba imorgon !
Ja tandläkaren är ingen rolig aktivitet men ett nödvändigt ont... Hoppas det går bra för er, håller tummarna .
Isen är envis här med, oroväckande envis...
Ha det gott, kramar <3

BeA@Ett ord... sa...

Visst har vi haft härliga dagar med sol och blå himmel! Hoppas du fick en liten skön stund vid sjön och sen att du fick svettas gott i stavgångens runda!!! Ha en skön start på veckan min schöna!! Kramen damen!!

Anonym sa...

Åh vad mysigt och sitta så där på altanen och käka pizza. Det kan inte vi här, våran är inte så varm och inglasad. Men otroligt fint väder har vi haft.
Läser ikapp här lite. Jobbigt med all spam! Fy sjutton! Hoppas det lagt sig nu.
Kramar!