torsdag 4 april 2013

Försöker varva ner

Turbo är som sagt på korttids några dygn nu. I morse lyxade jag till det med lite färska hallon på frukosttallriken och avnjöt den i godan ro helt ensam och allena.




Det var lite skillnad på frukoststund idag och igår. Svårt att vänja sig vid tomheten på vardagsmorgonen. Men tyvärr går jag gärna upp ur sängen lite för sent så den ensamma stunden med frukosten dukad framför mig blir inte så väldigt lång, men jag fick iaf sitta ner för en gångs skull när jag äter. När Turbo är hemma äter jag på stående fot samtidigt som jag servar honom mellan tuggorna. Jag hade kanske tjänat på att gå upp tidigare och äta innan jag väcker Turbo, men det är jag för trött för. Så det får bli stående fot tills jag kommer på andra tankar.




På väg till jobbet började jag känna att tröttheten lämnar mig en aning. En bra låt spelas på radion och volymen åker upp. Jag älskar att köra bil och när dessutom en av favoritlåtarna spelas så är gladkänslan nästan total. Jag börjar känna att jag kanske, kanske kan varva ner och njuta fullt ut av vår ledighet. Fast det tar ett tag - jag har massor som ligger efter här hemma som jag behöver ordna upp. Så nu när jag har jobbat färdigt för idag så får det bli ett röj på hemmaplan. Sen hoppas jag att vädret håller i sig så jag och mannen kan komma ut och fota lite tillsammans nån av dagarna. Det var inte igår vi gjorde det så jag längtar riktigt efter det.

På återseende i morgon. Kram på er ♥


Inga kommentarer: