tisdag 9 april 2013

Turbo

Nu är vi tillbaka i vardagen igen sen ett par dagar tillbaka. En helg med ledighet och avkoppling (eller vad vi ska kalla det) går väldigt fort och det är bara att ta tag i vardagen igen efter bästa förmåga. Innan jag fortsätter dagens inlägg får jag nog berätta att bilderna jag använt idag är alla tagna på hotell Gästis som vi var på i helgen - ifall ni tycker de är lite märkliga så finns det alltså en förklaring ;)

Vi hämtade alltså Turbo i söndags kväll på korttids. Egentligen hade vi tid där tills på måndag. Men vi anpassade det lite och kortade ner så han inte skulle behöva åka direkt från korttids till skolan efter lovet. Vi gjorde så eftersom det fortfarande är så nytt för honom med nya schemat och nya stället. Men allting ser bra ut!




Det var en glad och harmonisk kille vi hämtade från korttids på söndagskvällen. Hemma hade vi det lugnt och fint hela kvällen med bara glada miner även vid läggdags. Det känns helt underbart att vi kan lämna Turbo en längre period som nu (fyra dygn) utan att vi behöver oroa oss för hur det går. Vi lämnar honom i gott förvar och vi vet att han längtar till korttids mellan varven. Härligt att vi har så fin personal där som gör att han trivs!

Natten mot måndagen här hemma, sov Turbo ganska dåligt. Jag förberedde mig på en jobbig och trött morgon, men han studsade upp utan att jag behövde anstränga mig alls. Glad och alert var han och han verkade längta till skolan. Han hade säkert mycket nytt att berätta för lärarna som hänt under lovet. Mest dataprogrammering, tror jag ;)




Efter skolan igår (månd) kommer Turbo hem lika glad fortfarande, härligt! Nu börjar en lång väntan på nästan tre timmar. Den väntan på att assistent Kent skulle komma. Denna väntan blir förvånansvärt lugn och han är på gott humör hela tiden även om han tjatar och längtar en hel del.... De båda hade några fina timmar tillsammans, men så fort Kent reste sig upp för att avsluta sitt jobb här, så dök Turbo. Tröttheten slog honom och han orkade inte många minuter till. De båda har ett högt tempo när de är tillsammans och jag förstod att luften skulle gå ur Turbo sen. Han störtade i säng ganska snabbt efter att Kent lämnat vårt hem.




Tyvärr tog det en stund innan Turbo varvade ner i sängen i går kväll och han hade behövt sova lite mer i natt än han gjorde. Så i morse var det en lite trött morgon och även den där låsningen brottades vi med några minuter innan taxin kom. Men sen gick det fort, trots allt, så han hann iväg med taxin.

Nu på eftermiddagen är han jättetrött och jag hoppas mannen hinner fixa in honom i duschen innan han blir för trött i kväll. Jag tänker avvika under kvällsproceduren så får de dona här bäst de kan på egen hand, mannen och Turbo. Jag tänker inte komma hem förrän det är hyfsat tyst och lugnt i huset :)

Kram på er ♥

Inga kommentarer: