lördag 21 juli 2012

Semesterlunk och tips

Här rullar sommarlovet och semestern på i sakta mak. Vi har rätt kravlösa dagar för Turbo just nu och harmonin flödar! Och naturligtvis så njuter vi av det och vi tar det också så lugnt det bara går.

Igår kväll fick vi till en familjeutflykt på cykel - hur trevligt som helst.


Rester efter avplockade smultron :)

Turbo fick bestämma vilken runda vi skulle ta och det blev en tur på 11 km. Jättemysigt var det och han var på topp hela vägen. Här tar han sig en smultronpaus, men jag tror nog det var en konstvilopaus för hans del ;) Mycket smultron växer det där efter cykelbanan och det är så gott att stanna och käka lite... 




Morgonen i morse var som den brukar... nej, inte riktigt. Den började stirrigt förstås, men sen fick han ett utbrott eftersom en detalj inte var enligt hans tankebana. Jag fick en liten magkänsla att behandla honom lite annorlunda.. och följde min magkänsla. Vips så var han på glatt humör igen! Men mitt i mitt annorlunda bemötande så var jag beredd att lägga om stil, ifall jag bara skulle trigga honom till värre utbrott vilket kan hända. Men det gick vägen! Mannen höll sig undan, för han tyckte nog att jag skulle få fullfölja detta som jag påbörjat med utan att någon annan la sig i :) Men som sagt, jag var beredd att slå om så fort jag märkte att det inte skulle gå. Ibland är det bra att följa sin magkänsla men det betyder också att man måste känna Turbo mycket väl för att man ska våga ge sig på nåt sånt.


Tranor på flykt

Med tanke på det så träffade jag en kvinna på byn idag som vi haft mycket kontakt med tidigare, en kvinna som har en oerhörd kunskap och erfarenhet av npf. Hon har stöttat oss mycket genom åren när det gäller Turbo och skolan. Av olika orsaker så har vi inte träffats på säkert 1,5 år. Jag har funderat många gånger om jag skulle kontaktat henne för att få lite råd, speciellt i skolfrågan nu och hon har funderat många gånger om hon skulle ringa mig och höra hur det gått för oss. Otroligt roligt att få träffa henne igen och jag fick ett råd av henne som jag tror vi ska ta fasta på när det gäller skolan och även ett tips som jag ska kolla upp. Nu inväntar vi bara ett telefonsamtal från rektorn först. Hon har lovat att ringa mig senast fredag i nästa vecka för att rapportera hur det ser ut på lärarfronten till terminstarten. Vi avvaktar detta.... 

Ha nu en god lördagskväll - kram till er alla ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Jamen då... Jag blir ju nyfiken jue!! Vad gjorde du i morse? Vad fick du för tips? Hur går det för rektorn?
Va va va???

;)

Kramen påre!!
Nina