måndag 16 juli 2012

Äntligen varvat ner

Oj, vart tar tiden vägen?? Jag som hade tänkt skriva ett längre inlägg här idag för att bl a svara på en del frågor som ligger och väntar, men tiden springer tyvärr iväg...
Idag är det fem dygn sen mannen och Turbo åkte iväg och det är inte förrän idag som min puls har gått ner och jag börjar landa och min kropp börjar stressa ner. Rätt märkligt att det ska ta sån tid. Men jag ska inte klaga!! Jag har nog behövt den här tiden och förhoppningsvis har jag nytta av det när Turbo och mannen kommer hem i morgon. Mannen låter trött och sliten i telefonen och det är verkligen inte konstigt. Han gör ett jättejobb de här dygnen! Idag hade de t ex varit upp i Svampen i Örebro och fikat.




Igår var jag tvungen att ta en motionspaus helt och hållet. Kroppen strejkade och det passade väl rätt bra i tiden eftersom jag inte var hemma på nästan hela dan. Träffade en del goa vänner och åt t o m mat ute. Lyxade till det lite för mig så jag slapp laga mat!

Nu har jag tvättat lite altangolv och skrubbat dynorna till utemöblerna. Skönt att få det gjort innan Turbo kommer och jag hoppas allt hinner torka innan de är hemma. Men det ska det nog göra.




Idag har jag varit i gång igen med motionerandet. Gymmat och cyklat. Tänkte ta en längre cykeltur och fota en del samtidigt men vädret är ju inte riktigt lämpligt för att vara ute nån längre tid med en kamera. Man får försöka mellan regnskurarna. Cyklade en runda på 11 km men fick skynda mig hem för det kom oroväckande mörka moln. Men 60 foton fick jag till iaf och det får väl duga :) Jag har tyvärr inte fotat på hela tiden som mannen och Turbo varit borta, inte förrän idag. Att fota är verkligen avkopplande och pulssänkande!




Nu är det dags för mig att fixa lite käk och jag tänkte titta på en film som var ganska lång sen, så det är hög tid att sätta fart. På återseende! ♥

1 kommentar:

mariellejohnsson sa...

Åh vad det låter skönt att vara själv hemma! Jag längtar så till det! Men visst tar det tid att varva ner. För mig tar det tid innan jag kan ta mig för nåt vettigt också.
Det där med att bildminnet kan ta slut hade jag ingen aning om!!! Men nu vet jag ju vilka jag kan be om hjälp när den dagen kommer :-)
Vad duktig du är som motionerar så bra!
Kramar till dej!