fredag 6 juli 2012

Flera funderingar...

Funderingarna fortsätter hos oss av naturliga skäl.... Hur ska det bli för Turbo till hösten?

En tanke som kom upp hos mig är hur det ska bli efter de gånger det blivit nån incident i skolan med Turbo. För det händer ju emellanåt oavsett hur väl tillrättalagt allting runt honom är. Ibland är utbrottet ett faktum och då brukar han ha svårt för att komma iväg till skolan dagen efter. Vem ska jag då prata om med honom för att kunna locka honom till skolan ifall han sätter sig på tvären? Det behövs att det finns en trygg och välkänd person för honom då på skolan. Endast tryggheten kan få honom på rätt väg igen....




Igår hade visst Turbo pratat med korttidspersonalen T om gymnasiet och hur det fungerar. Funderingarna finns hos honom om framtiden och säkert en viss oro också. Men han hade klart uttryckt att han ville gå Naturvetenskapliga programmet som jag skrev igår. Jag hoppas verkligen att hans fortsatta skolgång ska fungera så väl det bara går. Hur ska vi kunna förklara för honom sen att han inte har tillräckliga betyg för att komma vidare mot sin dröm? Det är två år kvar och vi borde kanske börja se oss om så gymnasietiden kan tillrättaläggas för honom. Men det har man varken tid eller ork att göra så länge inte högstadiet fungerar för Turbo. Då får vi lägga allt vårt krut där med möten och diskussioner med rektor, skolchef och allt vad det kan vara.




Ja, ja, nu tänker jag lägga de där bekymren åt sidan för några dygn iaf. Nu ska vi njuta av lite ledighet. Turbo är på korttids och blir väl omhändertagen där. Jag och mannen är helt lediga från våra jobb - underbart! Dags för några dagars avkoppling!




Kram på er allihop därute ♥

2 kommentarer:

ADHD sa...

Jag skulle försöka få in honom på dammsdalskolan i vingåker...du kan googla på den skolan...det är ett gymnasium för funktionshindrade o man plugga betyg om man har kapasiteten o det verkar ju turbo ha...

mariellejohnsson sa...

Dammsdalsskolan är bra.... men ligger långt bort. Dessutom är det inte alls säkert att kommunen går med på att han får söka in där. Det är dyrt.
Nej, vet du vad jag tänker? Ta en sak i taget. Strid för en sak i taget. Skriv upp en lista med allt och prioritera vad som behöver göras nu och vad som kan vänta. Att ha allt snurra runt i huvudet på samma gång utan att veta vilken ände man ska börja i.... nej det är inget bra för ditt mående heller.
Det är klart att du inte ska se det jag skriver som nåt slags klämkäcka råd, utan det måste ju passa er. Jag bara skriver utifrån mig själv.
Maassa kramar i mängder.