onsdag 18 juli 2012

Fulltaliga

NU är familjen fulltalig igen och det blev lite kramkalas! Mannen och Turbo kom alltså hem igår eftermiddag och resan har gått mycket bättre än väntat. Ett enda riktigt utbrott under dessa sex dygn, det får man vara mer än nöjd med. Naturligtvis har allt anpassats efter Turbos behov och mannen har fått stryka en del av sina önskemål, men det är ju så det är i vårt liv. Vi föräldrar kan/får inte sätta våran vilja först, utan det får vara Turbo som kommer i första hand. Annars blir livet onödigt mycket kaos. När mannen gör en sån här resa så vet han att det är en resa för Turbo i första hand. Mannen har lyckats otroligt bra och båda var nöjda och glada, om än lite trötta när de kom hem!




I morse var så första morgonen med oss alla tre på länge och det vet ni trogna läsare hur det kan vara. Nu blev det ändå inte så farligt, men mannen sa att så stirrig som han var i morse har inte Turbo varit på hela tiden. Även om de haft annat folk omkring sig så har de inte varit så "nära" som vi båda föräldrar är. Två vuxna omkring honom är en för mycket, så jag tog hand om Turbo så mannen fick äta sin frukost i lugn och ro. Det har ju jag gjort i en hel massa dygn nu...




Visst känner jag att jag fått hämta nya krafter de här dygnen! Jag hoppas bara att de inte ska rinna bort fortare än kvickt utan att de varar länge. Det beror ju mycket på hur det kommer att se ut för Turbo, men just nu är han harmonisk och fin och mår toppen.

Idag har assistent N varit här hela dagen så jag och mannen har uträttat lite ärenden. Bl a körde vi iväg en del skräp till soptippen och det är så skönt när det äntligen blir gjort.




Sen var jag tvungen och åka till jobbet en sväng (trots semester), men är man egen så kan man inte vara helt ledig i fyra veckor. Skattemyndigheten ska ha sitt, kunder ska ha sitt och lite pyssel så där. Men det är ju ändå lugnare än när allt är igång som vanligt. Mannen har varit och spelat curling på eftermiddagen så han har fått roa sig lite - det är han värd! Ikväll tog jag mig en cykeltur, ska försöka hålla igång motionerandet varje dag även om det blir i mindre skala än när jag var ensam här hemma. Passade på att koppla av lite med tio minuters fotande vid sjön idag också... underbart!




Jag hoppas på ordentligt bra familjemys här hemma ikväll. Turbo är så harmonisk så vi bara njuter! Jag förtränger fortfarande att det kan se helt annorlunda ut om bara några få veckor... syftar på skoleländet.... Stackars Turbo vet ingenting om vad som väntar honom vid skolstarten.... vi drar på det så länge som möjligt. Det är ju så härligt att se att han mår hur bra som helst just nu och vill suga på den karamellen så länge det bara går.

Kram på er ute i sommarSverige, antagligen utan sommarvärme ♥

Inga kommentarer: