måndag 18 juni 2012

Nöjd!

Gårdagens eftermiddag och kväll funkade fint här hemma med Turbo. Han var lugn och fin och av morgonens utbrott på korttids fanns inget kvar. T hade märkt av en viss oro under dagen, men jag tror det beror på att Turbo känner sig obekväm och skäms inför T efter sitt utbrott. I morse var det återigen T som tog emot Turbo på korttids/fritids medan jag jobbade. Idag hade Turbos oro varit bortfluget och det är ju skönt när det lägger sig igen och de hade haft en fin dag.




I eftermiddags så försökte jag göra färdigt schemat jag hållit på med till Turbo. Vartefter jag funderar så kommer jag på bilder som fattas och det är bara att sätta sig med dataprogrammet och göra i ordning nya och skriva ut. Sen är det bäst att laminera dem så de håller att flytta runt på. Men nu börjar jag bli nöjd! Nu har jag fått med det viktiga som Turbo behöver veta och som jag vet att han frågar om varje dag. Som ni ser har jag också fått in en halvliters petflaska med coca-cola vissa dagar i veckan. Ska bli spännande att se om han "köper" detta schema, men jag tror det. Nu är denna veckan och nästa vecka klara och uppsatta på väggen så nu kan Turbo kolla och se vad som gäller.




Nu ikväll tog jag fram mina kära stavar igen efter ett par månaders vila för dem (och mig). Men nu tycker jag det är dags att vi börjar motionera oss så sakteliga igen. Jag ska försöka ta mig en halvtimmes promenad varje dag och se vad kroppen säger. Får börja lite försiktigt, men nu måste jag igång. Känns inte bra att inte röra på sig som man är van. Typiskt nog så kom det naturligtvis ett störtregn när jag var som längst bort ikväll, men det var skönt ändå att äntligen ha fått komma ut en stund.

Här sitter jag nere i källaren och fördriver tiden medans mannen sköter kvällsbestyren med Turbo. Lugnast så och jag hoppas det ska gå smärtfritt ikväll, men man vet aldrig....
Kramisar ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Lycka till med det nya schemat :)
Och med stavprommisarna... (Sa soffpotatisen som låtit stavarna vila i flera år ;))

Ha en fin vecka!
Kram Nina!