söndag 10 juni 2012

Söndag med bakslag

Idag lever jag fortfarande på den underbara dagen vi hade i familjen igår! Dels så är jag så otroligt glad över att känna mig piggare igen, jag har t o m fått ork att gå ut i skogen igen och det är värt mycket! I fortsättningen måste jag lyssna ännu mera noga på kroppens signaler och bromsa så fort jag märker tendenser till att utmattningsfebern är på väg tillbaka... bromsa upp så gott det nu går hos oss...
Nu när jag är piggare kan jag äntligen se fram emot den lilla extra ledigheten i sommar och se fram emot planerna för det. Även utflykten jag har i höst med ett tjejgäng kan jag glädjas åt och se fram emot. Det går inte att se nåt roligt i utflykter när man ligger i feber och inte orkar mycket, men nu så...




Igår var alltså en otroligt bra dag i vår familj! Turbo var på ett fantastiskt humör från morgon till kväll. Vi hade stort fokus på honom redan från morgonen och speciellt vid frukost. Ingen frukost till mannen eller mig förrän Turbo fått sitt och landat i lugnet efter morgonpasset. Sen fortsatte det lugnt hela dan. Vi såg en film på kvällen med Johnny Depp och Turbo var med på noterna och skrattade gott med oss till dråpligheterna i filmen :) Och som jag skrev igår så var jag ute och orienterade 2 - 3 timmar och mötte lugnet i skogen. Det var sååå härligt så jag har inte ord att beskriva det! När man som jag legat på sofflocket i flera veckor och nu äntligen kunde röra mig ordentligt - även om kondisen är i botten - obeskrivbart härligt! Jag hittade mina sju kontroller som jag siktat in mig på och en hel del foton blev det också tagna ;)




Idag är en sämre dag. Vi har fått gå balansgång hela dan och fortsätter så. Turbo tål inget och vad det beror på?? Ja, den som visste det! Antingen är det en förkylning eller bara att han vaknat på fel sida precis som vi andra kan göra ibland, man är ju inte på topp varje dag. Men jobbigt är det med såna dagar, tur man fick tanka energi igår och vi får ta fram den reserven idag. Men det kostar på!




Nån som undrar vad som händer mera exakt i detalj en sån här dag?? Ja.... ALLT blir fel! Som exempel kan jag nämna vad som hände vid middagen idag. Det blev ett missförstånd pga att Turbo inte hörde vad som sas i en mening. Resultat: drycken som fanns i Turbos dricksglas hällde han över sin efterrätt som han nyss börjat äta på, dricksglaset kastas all världens väg, jag och mannen skyndar oss att ta bort det som är mest skört från bordet (ex våra dricksglas), petflaskan hamnar i kycklinggrytan och geggas runt, allt som finns runt honom kastas över rummet m m. Nån idé att försöka fortsätta med en mysig middag?? Nej, tror inte det!!
Ett ögonblicksverk och det finns ganska mycket att ta reda på sen....




Nu sitter jag på jobbet, har flytt fältet hemma så mannen får ta kvällspasset ensam. Jag hoppas att Turbos förkylning inte blir värre utan att han ska komma iväg till skolan i morgon. Det vore skönt om de här sista tre dagarna fungerade som de ska.
Ha det gott i söndagskvällen ♥

Inga kommentarer: