tisdag 31 januari 2012

Oroligt

Det känns inget vidare bra just nu med Turbo. Oron och stressen finns i kroppen hos honom och han tål inte det minsta lilla, han smäller av ganska lätt. Läggningen gick hyfsat igår kväll med tanke på hur illa det kunnat gå. Men läggningen blev så pass så tankarna kom - om inte oron lägger sig utan stegras hos honom så kommer utbrotten att bli ohanterbara. Han är stor och mycket kraft finns bakom hans utbrott när han blir så där arg och onåbar. Men vi får väl hoppas att det blir bättre i stället.

Tyvärr fick jag rapport från skolan redan tidigt på förmiddagen idag att det redan hunnit bli stort utbrott - igen. Men det var oturshändelser som utlöste det hela. P som var med Turbo idag lyckades stävja det första utbrottet hyfsat, men när oturen var framme igen så blev det ett större utbrott.... Suck, stackars personal och stackars Turbo som inte mår bra just nu.... Vi behöver verkligen det där mötet med skolpersonalen på torsdag känner jag, så man får prata igenom situationen ordentligt.




Eftersom jag blivit förvarnad av personalen hur dagen tett sig på skolan så visste jag ju vad jag hade att vänta mig nu när Turbo kom hem från skolan. Och visst, jag hade iofs märkt det ändå, men jättebra när man är beredd innan. Bara att ta ett djupt andetag och vara glad och positiv, inte anmärka på det som hänt utan låtsas som det är världens bästa dag :) Har man tur så lyckas man hålla Turbo positiv också.... iaf ett tag.....

Ikväll ska jag bort och träffa lite vänner, min tur att få lämna hemmet och mannens tur att ta hand om läggningen. Jag sticker inte under stol med att det kommer att bli skönt att slippa den proceduren ikväll. Jag önskar min kära man lycka till ♥ Men vi har sagt det förr, det funkar bäst när man är ensam med Turbo. Samtidigt är jag jätteglad för att vi är två så vi kan dela upp passen lite. Nu ska jag återgå till mitt pass....

Tisdagskram på er ♥

3 kommentarer:

ann sa...

Vad tråkigt att Turbo mår dåligt,kan bara hoppas det reder upp sig så fort som möjligt.Det är bra att personalen förbereder dig på hur skoldagen sett ut då är du lite förberedd på hur kvällen kan bli.Vad trevligt att du kommer ut och får träffa dina vänner..det är verkligen tur att man är två och kan byta av varandra.Kramar från Åland.

Anonym sa...

hej
är en ny läsare och känner igen mig så väl!
min är inte så gammal än men han kommer att bli både äldre och starkare.
Det svåra tycker jag är omgivningen ibland även familjen som tycker att man stryker honom medhårs och "larvar" med. Det har och ger mig mycket att få läsa om er och hur ni hanterar vardagen och skolan. MVH T

mariellejohnsson sa...

Jag minns också att vi hade mycket tankar om hur det skulle bli med utbrotten när Gabriella blev äldre och starkare. Nu med facit i hand så tycker jag nog att hon har färre utbrott och de hon har är inte riktigt på samma sätt längre, kanske till viss del för att vi bemöter annorlunda nu än när hon var yngre, men hon ger sig inte längre på människor lika mycket. Hennes utbrott är mera skrikande och att hon ger sig därifrån när det blir jobbigt. Nån gång då och då kan hon kasta saker, men sällan på någon människa.
Lite hoppfullt kanske ändå? :-)
Många många kramar från Marielle!