onsdag 11 januari 2012

Wow - han ÅT - och lite till!

Igår kväll tog vi och smakade på den hemgjorda glassen. Men oj, vad hård den var! Har aldrig gjort egen glass förut och jag tror inte jag smakat av någon annan heller - ska det bli så hårt?? Den fick stå framme en stund så den mjuknade lite. Hade alltså gjort en med pepparkakskrydda i och en med mörk choklad och liten aning med baileys i.



Jag serverade Turbo (sonen) och gick därifrån så han fick smaka i fred, men jag höll ögonen på honom för att se hur han reagerade. Tror att chokladglassen föll honom bäst i smaken - han ville t o m ha mer! Yes!! Detta kan det bli en fortsättning på. Undrar om glassen blir ännu godare i en glassmaskin? Har ingen erfarenhet av såna men de verkar vara väldigt populära. Någon som har provat? Berätta gärna vad ni tycker isf!

Nu gjorde jag ju glassen lite annorlunda förstås eftersom jag jagar Turbos sötbehov. Glassen är gjord helt utan vanligt socker eller de traditionella sötningsmedlen. Jag gjorde den med Stevia som jag skrivit lite om tidigare. Ett helt naturligt sötningsmedel som inte alls påverkar blodsockret eller triggar sötbehovet. Suveränt om det funkar att ha det i glassen, då kan han äta hur mycket som helst av det utan att det gör nåt. Nu är det ju mycket grädde i den men Turbo är smal och behöver lägga på sig en massa kilon så det är helt ok. ☺




Idag har vi varit hemma på förmiddagen, jag och Turbo. Sen kom assistent N kl 14 då jag åkte iväg en sväng till jobbet. Tog en liten sväng förbi resursskolan för att hämta fickschemat för morgondagen som Turbo är så beroende av att ha. Han måste veta vad som ska hända under skoldagen. Egentligen skulle skolan börjat i går, men skolpersonalen har fått två extra dagar på sig för planering. Det är ju lite omstrukturering på skolan och jag tror de här två dagarna har behövts för dem. Det var taggad personal jag träffade när jag hämtade schemat. De är nog heltända på att få det att fungera ännu bättre denna terminen än den förra. Det är mycket som händer framöver, och vi föräldrar har en del förväntningar....


Nu ikväll har jag och mannen varit på ett informationsmöte om korttids.

Fika på korttids

Förändringar där också.... allt på en gång.... I slutänden blir det säkert bra även om vi i nuläget är lite oroliga. Ska nog ta och ringa chefen för korttids i morgon för att räta ut en del frågetecken. En flytt är på gång och i o m det en hel del omändringar i hur man jobbar. Ska försöka låta bli att vara alltför orolig - egentligen litar jag ju helt på att chefen för korttids  vet precis behoven för min son.

Nu dax för lite kvällsbestyr så hoppas jag Turbo kommer iväg som han ska till första skoldagen i morgon.
Go´kvällskramen på er då ♥

PS. Har fått en liten utmärkelse som jag blev glad över - men den tar vi i morgon :)

3 kommentarer:

mariellejohnsson sa...

Hoppas verkligen att det blir bra med förändringarna på fritids.
Och glassen! Å vad avundsjuk jag blir, den låter jättegod den där med Baileys.
kRAM!

Nina sa...

Men kanon med glassen! Bailys (eller hur det nu stavas) lät riktigt gott :) Glassmaskin skulle jag vilja ha, men vi äter inte glass så ofta så det känns lite onödigt.

Håller fortfarande tummarna för att förändringarna ska gå så smärtfritt som möjligt.

Kram Nina!

Anonym sa...

Oj då, det var mycket på en gång med förändringar, både på skolan och korttids. Lite tokigt att allt alltid kommer samtidigt, men det är ju bara att försöka gra det bästa av det, och det är ni bra på :)
Hi hi hi,,,,jag vet vad det är för utmärkelse :) GRATTIS <3
Den där glassen med choklad och bailyslät gott. mmmm...
Ha en lugn kväll nu och sitt inte vaken hela natten :)
KRAM