tisdag 3 januari 2012

Turbo och Charlie har anlänt :)

Vågar man sig på en förändring här på bloggen?? 
I fortsättningen tänkte jag kalla mina söner för Turbo och Charlie! Det blir lite invecklat när blogginläggen handlar om båda pojkarna samtidigt och försöka förklara med äldsta och yngsta sonen eller liknande.... Så därför kommer 13-åringen att kallas för Turbo och 24-åringen för Charlie. Jodå..... det är fingerade namn :)  Hänger ni med nu då?? Blir det ännu rörigare nu får ni klaga på mig :)


Turbo - som bloggen mest handlar om :)

Tisdag idag och tröttheten är total hos mig. Jag körde iväg Turbo till korttids i morse där reserven O mötte. Sen åkte jag hem och jobbade hemifrån. Behöver ta mig såna dagar ibland där jag får en lite lugnare jobbmiljö än när man sitter på kontoret på jobbet. Där ringer telefonen och där drar folk i en som man slipper när man är hemma. Visserligen blir det telefonsamtal när man är hemma också men inte alls på samma sätt.




Välbehövligt med lugnet idag. Morgonproceduren var precis vad jag mäktade med på morgonen. Alltid det där sista som är jobbigt med Turbo. När påklädningskravet kommer så blir det stirrigt och stökigt... tur det inte varar hela långa morgonen. Hämtningen på tidiga eftermiddagen gick fint. Turbo trivs ihop med O och är glad över att få träffa honom emellanåt och denna veckan blir det en del. Men det märks ändå på Turbo att det inte är riktigt den harmonin i hans ansikte som när de ordinarie jobbar med honom.




Här hemma har det varit lugnt i eftermiddag och just nu står Turbo i duschen - jaa, det blev klädnypa idag för korttidspersonalen :) Jag orkade inte ta den striden igår kväll även om den hade varit väldigt nödvändig! Men så är det ibland, inte alltid man orkar allt man egentligen måste....
Ikväll blir det packning på lite olika fronter... utflykter stundar :)
Kram på er alla som kikar in här ♥

Inga kommentarer: