måndag 9 januari 2012

Turbulent både här och där

Turbos nya mobil som han fick igår efter korttidsvistelsen har nog räddat situationen från att bli ganska stirrig och med utbrott som följd. Nu har vi sluppit utbrott, men han känns inte riktigt i balans efter dygnen på korttids. Gårdagskvällen avlöpte bra, jag åkte till jobbet efter ett tag och kom inte hem förrän han hade lagt sig. Sen kom han ner till mig innan jag hann gå och lägga mig - tror klockan var närmare 24 - då var han på ett mjukt humör och sa t o m "Mamma, tack för mobilen!" Då rycker jag nästan till!! Vilka känslosamma ord.... och de kommer från min son.... Vad glad man blir av en endaste liten mening! Här är vi inte bortskämda med meningar som har med känslor att göra...




Idag har han varit på korttids/fritids medan jag jobbade. Den ordinarie T har jobbat med Turbo och det har gått bra även om han också märkt att inte balansen finns där riktigt. Hoppas bara att han landar snabbt för det behövs framöver.... Fick meddelande från skolan att det kommer in en vikarie direkt vid skolstart!! Inte precis lyckat läge för Turbo, men det är inte mycket att göra. Nu är det inte Turbos assistent som ska vara borta utan en av de andra. Men det gör ju ändå att det finns ett nytt ansikte i skollokalerna och som ska vara där några veckor framöver.




Suck! Det känns lite mycket nu för Turbo.... Dels kommer nog E att försvinna från korttids :( och därmed måste det komma nån ny som jobbar med Turbo i stället för honom, och dels blir det en ny vikarie på skolan :( Jag känner inte riktigt för att ha en lång och turbulent period framför oss..... Ja, ja, man får ta det för vad det blir och försöka göra det bästa av det.

Ikväll har jag försökt mig på något som jag tänkt göra länge - egen glass! Har ju bestämt att fr o m nu ska vi ta tag i Turbos sötsug igen. Fr o m nu är det schema som gäller för honom och hur mycket sött han får äta på ett dygn. Så nu hoppas jag att glassen som ligger i frysen smakar så den faller grabben i smaken. I så fall har vi vunnit mycket när det gäller sockermängd. Bl a använde jag mig av pepparkakskrydda som smaksättning!
Få se om det duger :)



Resultatet får vi ju inte förrän i morgon då den frusit färdigt och går att smaka på.

Nähä, nu får jag nog ta och dra... Turbo verkar vara lite "dallrig" i humöret. Snabbkram på er ♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa du gumman!
Det blir många nya anskiten på en gång, inte så konstrigt att det blir lite rörigt och oroligt. Bara att hoppas att han acklimatiserar sig snabbt :)
Det har ju varit ganska mycket annorlunda veckor under en lång period och ändå har det gått förhållandevis bra.
Du den där glassen lät spännande, det måste du berätta hur det smakar.
Sen har jag en annan fråga, hur blev det med den där fotomaran ni var med i....bidde det inget av det sen?
Eller är det bara jag som misat det resultatet.
Och vilken otrolig lycka att få höra sådana kärleksfulla ord :) <3
Åh, jag hade blivit så glad och så lycklig!!!
Kram och ha en lugn kväll i Turboland :)

Nina sa...

Hoppas äget lugnar sig snart. Så trist att det kommer många förändringar på samma gång :( Jag håller tummarna för att det ändå ska gå hyfsat..

Pepparkaksglass, det lät ju godare än både kaktus och lingon, haha!

Kramar om!
Nina